دور جدید بازداشت شاهزادگان سعودی در امارات

نماینده قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی گفت: بازداشت‌های شاهزادگان سعودی در مدت اخیر ناشی از دعوا و اختلاف خانوادگی بین خاندان سعودی است.

هادی شوشتری در خصوص بازداشت تعدادی از شاهزادگان سعودی در امارات گفت: بازداشت‌های شاهزادگان سعودی در مدت اخیر ناشی از دعوا و اختلاف خانوادگی بین خاندان سعودی است.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با روی کار آمدن محمد بن سلمان این اختلافات افزایش یافت، محمد بن سلمان به دنبال تغییر سیاست‌های خاندان سلطنتی است لذا سعی دارد تا روش‌های جدیدی را جایگزین روش‌های سنتی کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: هرچند برخی از مقامات عربستانی دلیل بازداشت شاهزادگان را تامین کسر بودجه عربستان اعلام کردند اما این دلیل اصلی بازداشت‌ها نیست لذا با طرح این موضوعات به دنبال فرافکنی هستند.

شوشتری معتقد است: وضعیت خاندان سعودی با روی کار آمدن ولیعهد جدید تغییرات بسیاری کرده است، در ادامه بازداشت شاهزادگان سعودی هم تاکید کرده است که هیچ کسی در کشور عربستان مصونیت ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: به نظر می‌رسد اختلاف در خاندان سعودی بر سر قدرت تمام اصول را بر هم زده است و در صورت ادامه شرایط را کاملا تغییر خواهد داد تاجایی که امکان پادشاهی محمد بن سلمان هم فراهم شود.

یک روزنامه انگلیسی فاش کرد که مقامات عربستانی در جریان کمپین مبارزه با فساد خود، تعدادی از شاهزادگان و مسئولان را که در این زمینه متهم بودند در امارات بازداشت و به عربستان منتقل کرده‌ بودند.

image_print
86 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *