تفتیان، تنها نماینده دو و میدانی ایران

مسابقات دو و میدانی داخل سالن قهرمانی جهان با حضور برترین های سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ از بامداد روز شنبه ۱۲ اسفندماه در بیرمنگام انگلستان برگزار می‌شود.

حسن تفتیان، قهرمان طلایی دوی سرعت آسیا، تنها نماینده دو و میدانی ایران در این دوره از رقابت ها است که در ماده ۶۰ متر به رقابت با برترین های سرعت دنیا خواهد پرداخت.

تفتیان با ثبت رکورد ۶.۵۱ ثانیه در هشتمین دوره مسابقات دو و میدانی داخل سالن قهرمانی آسیا( تهران ۲۰۱۸) به عنوان قهرمانی رسید تا پس از ثبت این رکورد، جایگاه خود را در رنک چهارم بهترین رکوردهای ۶۰ متر دنیا در سال ۲۰۱۸ تثبیت کند.

سریعترین مرد ایران صبح روز شنبه هفته آتی در دور مقدماتی ۶۰ متر حضور خواهد یافت و در صورت صعود به مرحله نیمه نهایی، ساعت ۲۲:۴۱ همان روز در خط شروع حاضر خواهد شد. دور نهایی این مسابقه نیز ساعت ۰۰:۳۹ بامداد روز یکشنبه ۱۳ اسفندماه برگزار می شود و در صورت حضور تنها نماینده ایران در این رقابت‌ها، شاهد اتفاق خوبی در تاریخ دو و میدانی ایران خواهیم بود.

عیسی موتاز بارشیم، مرد سال منتخب از سوی فداسیون جهانی در سال ۲۰۱۷ یکی از ستاره‌های سالن بیرمنگام خواهد بود. این ورزشکار پرش ارتفاع قطری که چندین هفته‌ی پیش در مسابقات آسیایی داخل سالن در تهران توانست پرش ۲.۳۸ متر را ثبت کند، در مسابقات جهانی داخل سال بیرمنگام شرکت خواهد کرد.

رینولد لاویلنی، رکورددار پرش با نیزه که رکورد جهانی ۶.۰۲ را دو سال پیش در لهستان به ثبت رساند، به همراه سام کندریکز قهرمان جهان در سال ۲۰۱۷ در مسابقات جهانی بیرمنگام حضور خواهند داشت.

در پرش طول نیز لووو مانیونگا، اولین نفر در رنکینگ جهانی و جاریون لاوسون که در رنکینگ جهانی در جایگاه دوم قرار دارد در این مسابقت شرکت می کنند.

سلمون بارگا اتیوپایی، قهرمان جوانان ۳۰۰۰ متر که ماه پیش در مسابقات داخل سالن فرانسه اولین تجربه ی داخل سالن خود را پشت سر گذاشت و در رنکینگ جهانی در مقامن نخست قرار دارد، در این مسابقات حضور خواهد داشت.

آلمیر دوس سناتوس برزیلی، رکورددار جهان در پرش سه گام، و توماس استانک، که در رنکینگ جهانی پرتاب وزنه مقام اول را دارد در این مسابقات حضور خواهند داشت.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *