تخریب گنبد امامزادگان میرهاشم و میرلطف نیشابور

رئیس اداره میراث فرهنگی نیشابور از تخریب بخشی از گنبد امامزادگان میرهاشم و میرلطف در روستای سوقند این شهرستان خبر داد.

هادی شریفان افزود: با وصول گزارشهای مردمی مبنی بر تخریب امامزادگان میر هاشم و میر لطف در روستای سوقند نیشابور

با حضور نیروهای یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی این شهرستان روند تخریب متوقف شد.

وی اظهار کرد: تخریب کنندگان به بهانه بازسازی بنای امامزادگان مزبور اقدام به این کار کرده و قسمتی از بنای گنبد قبل از رسیدن ماموران کلانتری و یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی نیشابور تخریب شده بود که با دستور دادستان این شهرستان از ادامه کار آنان جلوگیری به عمل آمد.

وی گفت: این اتفاق با وجود نشست های متعدد کارشناسان میراث فرهنگی با شورای اسلامی، دهیاری و اهالی روستای سوقند رخ داد که در این ارتباط برای پنج نفر پرونده تشکیل شده و متهمان به مراجع قضایی معرفی شدند.

شریفان افزود: امامزادگان میر لطف و میر هاشم از نوادگان حضرت امام موسی کاظم (ع) هستند که قدمت بنای مرقد آنان به دوره پهلوی اول می رسد و مراحل ثبت آن در فهرست آثار تاریخی نیز در حال طی شدن است.

دهیار روستای سوقند نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: اول اسفند مصادف با سالگرد شهادت حضرت زهرا (س) رئیس اداره اوقاف نیشابور در سفر به روستای سوقند بر تخریب بنای امامزادگان مزبور تاکید کرد اما زیاد بودن تعداد مخالفان تخریب این بنا باعث ایجاد دو دستگی بین اهالی روستا شد و این امر صورت نگرفت.

علی سوقندی افزود: این امامزادگان از آثار تاریخی و گردشگری این روستاست و به جای تخریب باید بازسازی شده و مقدمات رفاه زائران آن را با اقداماتی از قبیل ایجاد سرویسهای بهداشتی، آشپزخانه و خانه زائر فراهم کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نیشابور و فیروزه نیز با وجود تماس تلفنی خبرنگار ایرنا از اظهار نظر در این زمینه خودداری کرد.

 

 

منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *