برای نوروز افزایش نرخ نداریم

رئیس اتحادیه هتل آپارتمان و مهمانپذیران مشهد گفت: برنامه‌های نوروزی اتحادیه هتل آپارتمان و مهمانپذیران مشهد از ۲۶ اسفند آغاز و تا ۱۵ فروردین ادامه می‌باید در این مدت۳۱۰ هتل آپارتمان با ظرفیت ۳۰ هزار نفر و ۳۴۵ واحد مهمانپذیر با ظرفیت ۳۵ هزار نفر آماده پذیرایی از زائرین محترم هستند.

محمد پوررضایی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: طی ایام آغاز طرح تا انتهای ۱۵ فروردین اعضای کمیسیون بازرسی رسیدگی به شکایات و بازرسی کنترل نرخ در محل اتحادیه مستقر خواهند شد همچنین بازدید میدانی توسط ۴۰ تیم میدانی در سطح شهر جهت کنترل نرخ انجام خواهد شد و ۲ نماینده در ستاد زائرین مستقر می‌شوند و نماینده سازمان میراث فرهنگی هم حضور خواهد داشت.

 

برای نوروز افزایش نرخ نخواهیم داشت

در ادامه این جلسه نایب رئیس اتحادیه هتل آپارتمان و مهمانپذیران مشهد با اشاره به اینکه ۳۱۰ هتل آپارتمان در مشهد وجود دارد، گفت: نرخ هتل آپارتمان و مهمانپذیران مشهد در نوروز ۹۷ افزایش پیدا نمی‌کند.

مهدی آجیلیان  با اشاره به اینکه مشکلات فعالان اقتصادی در حوزه در صنعت گردشگری بسیار زیاد است چرا که متاسفانه فعالین بخش خصوصی بسیار اندک هستند، افزود: بر اساس آخرین اعلام سازمان میراث فرهنگی و صنایع گردشگری ۱۲۰ هزار تخت غیر رسمی‌در کنار ۱۰۰ هزار تخت رسمی‌در مشهد فعالیت می‌کنند که این خود مشکلی بزرگ و اساسی است.

 

 5 سال است نرخ‌ها افزایش نیافته است

آجیلیان با اشاره به اینکه نرخ هتل آپارتمان و مهمانپذیران مشهد در نوروز ۹۷ افزایش پیدا نمی‌کند، گفت: نرخ هتل آپارتمان‌ها بر اساس درجه بندی صورت می‌گیرد و در سطح کشور عدم افزایش نرخ داریم اما در مشهد محسوس تر می‌باشد، در کشور مشهد به عنوان ارزان‌ترین شهر برای مسافرت مطرح است.

 

تخلفات مربوط به مراکز غیر رسمی است

آجیلیان ادامه داد: بسیاری از مشکلات و اتفاقات غیرقانونی و غیر اخلاقی که در مراکز غیر مجاز رخ می‌دهد به پای واحدهای تحت پوشش ما نوشته می‌شود در حالی که این‌ها واحدهایی هستند که مجوز ندارند و یا سال‌های گذشته مجوز فعالیت موقت دریات کرده‌اند اما به علت عدم بازرسی و برخورد جدی هنوز در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه نبود فضای رقابتی در مشهد به صنعت گردشگری لطمه می‌زند، اظهار کرد: باید به ۱۲۰ هزار تخت غیر رسمی‌در مشهد وجود ۶۰۰ واحد زائرسراها و اقامت گاههای دولتی و غیر دولتی، ۵۰۰ خانه مسافر ساماندهی شده و ۷ هزار واحد مسکونی که مسافر اسکان می‌دهند را اضافه کرد که عمده انرژی اتحادیه صرف شناسایی و برخورد با اینها می‌شود.

نایب رئیس اتحادیه هتل آپارتمان و مهمانپذیران مشهد با تاکید بر اینکه ۵ سال است که افزایش نرخ نداشته‌ایم، ادامه داد: ساماندهی مسافربرها یا اصطلاحا زوارکش‌ها ریشه در مسائل مختلف دارد که نیاز است تشکل‌های خصوصی گردشگری با مسئولین همراهی لازم را داشته باشند و اگر هماهنگی نباشد قطعا ساماندهی هم انجام نخواهد شد.

 

نوروز95، 30 درصد ظرفیت‌ها خالی بود

وی در اکثر ایام سال ۵۰ درصد هتل آپارتمان‌ها و مهمانپذیرها را خالی دانست و گفت: در مشهد مشکل عدم مدیریت ظرفیت‌های موجود را داریم به طوریکه واحدهای غیر رسمی‌در ایام پیک کاری تحت عنوان رسمی‌فعالیت می‌کنند که این به دلیل عدم اطلاع رسانی صحیح در مبادی ورودی شهر است و باعث می‌شود گردشگران به مراکز غیر رسمی‌هدایت شوند. آمار سال گذشته نشان می‌دهد ظرفیت‌های ما بیشتر از 70 درصد پر نشد اما مراکز غیر رسمی‌یا اضطراری جذب مسافر می‌کردند.

آجیلیان با بیان اینکه ۲۰۰ واحد اقامتی در حال احداث تحت عنوان هتل، هتل آپارتمان و مهمانپذیر در مشهد وجود دارد، اظهارداشت: ۱۸ درصد مسافرها قبل از ورود به مشهد اقدام به رزرو محل اقامت خود می‌کنند و پیش بینی می‌کنیم در نوروز ۹۷ با افزایش حضور مسافر مواجه شویم.

 

 

گزارشی از رضا شجاع

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *