باشگاه پدیده در آستانه انحلال؟!

درخشش پدیده مشهد در رقابت‌های لیگ برتر در نیم فصل نخست ولیگ هفدهم احتمال کسب سهمیه توسط این تیم برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا را جدی کرد، اما در عین ناباوری حالا شنیده می‌شود این تیم در آستانه یک بحران جدید قرار گرفته و زمزمه‌هایی وجود دارد که پیش از فرارسیدن پایان فصل این باشگاه لیگ برتری منحل شود!

از قرار معلوم عدم تمایل مدیران جدید گروه پدیده به ادامه تیم‌داری در لیگ برتر فوتبال منجر به بحران مالی این تیم شده و با تصمیم مدیران ارشد گروه و عدم احساس مسئولیت به مشکلات موجود مسبب خروج پیش از پایان فصل این باشگاه از لیگ برتر شود.

ظاهرا مدیران استانی نیز راهکاری برای حل این مشکل پیدا نکرده‌اند و ممکن است طی روزهای آینده خبر رسمی پایان فعالیت این مجموعه از طریق مراجع ذی ربط اعلام شود، البته تلاش‌هایی در جریان است که مانع از این رویداد شود، اما عزم جدی برای حل مشکل بین مدیران استانی دیده نمی‌شود.

اما بحران باشگاه پدیده زمانی جدی‌تر می‌شود که فقط پنج روز تا پایان کسر دومین شش امتیاز این باشگاه به دلیل شکایت بازیکن خارجی این تیم باقی مانده است. که در صورت عدم پرداخت مطالبه بازیکن خارجی دومین شش امتیاز از مجموع امتیازهای باشگاه کسر خواهد شد.

حالا باید دید با وجود پیگیری‌های مدیرعامل باشگاه پدیده که تا به امروز به تنهایی پیگیر حل مشکلات تیم بوده است، آیا مدیران ارشد گروه پدیده و مدیران استانی با ورود به این پرونده مانع از یک تراژدی تلخ برای این نماینده فوتبال مشهد خواهند شد یا دومین نماینده فوتبال مشهد بعد از مشکی‌پوشان نیز وارد یک بحران جدی خواهد شد تا فوتبال مشهد با یک کابوس بزرگ رو به رو شوند؟

 

از طرف دیگر فتاحی مسئول کمیته برگزاری مسابقات لیگ برتر گفت: پدیده دو بازی به میدان نرود، از جدول لیگ حذف می‌شود

سعید فتاحی گفت: انحلال یک تیم ساز و کار مربوط به خود را دارد اما اگر این تیم در دو دیدار خود در در جریان لیگ برتر مقابل حریفان خود حاضر نشود از جدول لیگ برتر حذف می‌شود و جریمه سنگینی در انتظارش هست.

به جز حذف تیم از جدول لیگ برتر ، برابر آئین نامه این باشگاه دو رده به لیگ پائین تر سقوط می‌کند. خطر کسر دومین ۶ امتیاز هم از مجموع امتیازات پدیده کاملا جدی است، حدود پنج روز دیگر اگر طلب دیگر بازیکن خارجی این تیم پرداخت نشود حکم کسر امتیاز از این باشگاه اجرا می‌شود.

واقعا جای تاسف است تیمی که در ابتدای لیگ مدعی کسب سهمیه آسیا بود حالا در این مقطع با بحران انحلال و کسر امتیاز دوباره رو به رو شده است. رئیس هیات فوتبال خراسان رضوی: تلاش می‌کنیم پدیده منحل نشود. استاندار به پرونده پدیده ورود می‌کند.

محمد مهدی برادران نیز گفت: من امیدوارم مدیران ارشد گروه پدیده در تصمیم خود در حوزه تیمداری در لیگ برتر تجدید نظر کنند.در حال حاضر با مهاجری و مسوولان این تیم تماس داشتم که به شدت نسبت به برخی اتفاقات نگران هستند.

قطعا مدیران استان به ویژه استاندار خراسان رضوی اجازه نخواهد داد که این تیم از گردونه رقابت‌های لیگ برتر خارج شود، اما چنانچه تصمیم به انصراف از تیمداری باشد راه حل های دیگر را در دستور کار قرار خواهیم داد تا پدیده منحل نشود.

امروز در فدراسیون با مسوولان سازمان لیگ مذاکره کردم و متوجه شدم که خطر کسر امتیاز مجدد از پدیده وجود دارد که این اتفاق شرایط این تیم را نظیر مشکی پوشان خطرناک خواهد کرد.

گفته می‌شود تیم فوتبال پدیده مشهد که در چارچوب هفته بیست و چهارم رقابت‌های لیگ برتر باید در اصفهان به مصاف ذوب آهن برود، در چند روز گذشته مشکلات مالی زیادی داشته است و حتی بازیکنان این تیم هم اعتصاب کردند اما وساطت مدیران مشکل حل شد و آنها به اعضای تیم قول دادند تا مطالبات مالی به زودی پرداخت می‌شود.

تمرینات پدیده از روز سه شنبه هفته گذشته به دلیل اعتراض بازیکنان به حالت تعلیق درآمده بود و بازیکنان در حالی که در محل تمرین حضور داشتند اما راضی به برگزاری تمرین نمی‌شدند به همین دلیل سه روز قبل کریمویی مدیرعامل باشگاه پدیده در محل تمرین این تیم حضور پیدا کرده و با بازیکنان در این خصوص به صحبت پرداخت و سپس اعضا تصمیم گرفتند تا شروع به تمرین کردن کنند.

همچنین قرار است بخشی از طلب قراردادهای مشهدی‌ها طی هفته آینده پرداخت شود و به همین دلیل بازیکنان راضی شدند تا در تمرینات حضور پیدا کنند. بر همین اساس، مسئولان پدیده بازیکنان این تیم را ممنوع المصاحبه کردند تا حواشی برای تیم به وجود نیاید. همچنین این تیم برای دیدار با ذوب آهن، جمعه چهارم اسفند راهی اصفهان می‌شوند و آماده دیدار شاگردان قلعه نویی خواهند شد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *