بازگشایی نگارخانه کانون فرهنگی تربیتی رشد ناحیه 4

مراسم بازگشایی نگارخانه کانون فرهنگی تربیتی رشد شنبه شب با حضور دکتر منصوریان معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی و جمعی از هنرمندان آموزش و پرورش در ناحیه4 مشهد برگزار شد.

نمایشگاه آثار نقاش‌یخط استاد کاظم خراسانی همزمان با بازگشایی نگارخانه کانون فرهنگی رشد با حضور براتعلی منصوریان، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، اسماعیلی معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش ناحیه چهار، قاسم پور رئیس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش استان، افشاری،کارشناس مسئول فرهنگی هنری استان وجمعی از کارشناسان فرهنگی هنری نواحی مشهد، سرگروه‌های درس هنر نواحی مشهد و جمعی از معلمان هنرناحیه چهار و شهر مشهد و نمایش آثار نقاشیخط هنرمند فرهنگی نقاش و خوش نویس مشهدی کاظم خراسانی در کانون فرهنگی تربیتی رشد افتتاح شد.

در آیین افتتاحیه این نگارخانه منصوریان معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ضمن عرض تبریک به مناسبت  هفته امور تربیتی گفت: یکی از ساحت‌های تربیتی، ساحت هنری و زیبایی شناسی است و ما وظیفه داریم در راستای تحقق این ساحت، فضای مناسب جهت رشد هنری دانش آموزان را مهیا کنیم.

وی افزود: در راستای تحقق این مهم باید از برخی از کانون ها که امکانات، فضای جغرافیایی و فرصت‌های خوبی دارند استفاده کنیم که یکی از این کانونها، کانون رشد ناحیه4 است که از فعالترین کانون‌های استان است و امیدوارم برنامه‌های نمایشگاهی این نگارخانه مورد توجه دانش آموزان و همکاران قرارگیرد و نمایشگاه های آن همچون نمایشگاه نقاشیخط استاد خراسانی هر هفته دایر باشد. امروز شاهد آثار ارزشمند خط و نقاشی از استاد کاظم خراسانی هستیم و دعوت می‌کنم دانش آموزان عزیز و همکاران گرامی از این نگارخانه و نمایشگاه های مختلف بازدید کنند و آموزش های لازم را فرا بگیرند و با اساتید ارتباط برقرار کنند تا انشاالله بتوانیم در رشد هنری دانش آموزان قدم هایی برداریم.

استادکاظم خراسانی فرهنگی هنرمند که آثار وی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده گفت: در این نمایشگاه سی تابلو  با مدل ها و سبک‌های مختلف که مجموعه‌ای از کارهای فرم و فضا و محتوا محور است در معرض دید عموم قرار دارد که تعداد زیادی از این اثرها در همین سال جاری کار شده است. بسیاری از این کارها چون محتوا محور هستند، بیشتر فرم و فضا دارند و باید به عنوان اثر نقاشی  به آنها نگاه کرد.

خراسانی ادامه داد: نقاشی خط یک هنر نوگراست و عمری حدود 50 تا 60 سال بیشتر ندارد و جا برای کار کردن زیاد دارد و خوش نویس ها، گرافیست ها و نقاش ها هر کدام از یک زاویه در این رشته قلم می زنند.

***

لازم به ذکر است نمایشگاه آتار استاد خراسانی در نگارخانه فرهنگی تربیتی رشد واقع در حاشیه میدان راهنمایی، به مدت یک هفته عصر ها از ساعت 16 الی 20 میزبان علاقه مندان به هنر، فرهنگیان محترم و دانش آموزان عزیز و عموم مردم می باشد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *