اشتغال به کار 30 درصد از مهندسان استان

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی گفت: 30 درصد از مهندسان این استان شاغل، 40 درصد نیمه شاغل و 30 درصد فاقد پروانه اشتغال یا مشغول به کار در غیر حرفه مهندسی هستند.

حسین کامران پنج شنبه شب در همایش اخلاق مهندسی در هتل میثاق مشهد افزود: بیشتر مهندسان شاغل با 50 درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کنند.

وی اظهار کرد: رود صنعت ساختمان طی پنج سال اخیر باعث بیکاری افراد بسیاری از جمله مهندسان شده و انتظار ما از دولت به‌ویژه وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت این است که فضای لازم برای فعالیت مهندسان در دیگر پروژه‌های اشتغالزا از جمله راه سازی و پروژه‌های نفتی و تاسیسات را مهیا کنند.

وی با بیان اینکه طرح‌های مختلف ساختمانی به مهندس نیاز دارد گفت: جامعه مهندسین منتظر فراهم شدن زمینه فعالیت‌های مرتبط با صنعت ساختمان هستند.

وی اشاره‌ای به رکود بازار مسکن اظهار کرد: بخش خصوصی در بازار مسکن با رکود زیادی روبه‌رو هستیم و در بحث صنعت ساختمان به بعد مسکونی توجه بیشتری کردیم، ولی در بخش‌ و حوزه‌های دیگر مانند طرح‌های رفاهی، جاده‌ای ، کارخانه‌ای به آن ورود پیدا نکردیم و باید مقداری از واحد ساخت‌وساز‌های مسکونی خارج بشویم و فرصت‌های شغلی را تعریف کرده و گروهی به فعالیت بپردازیم.

وی افزود: امیدوارم با وضعیت موجود مصمم‌تر به سمتی حرمت کنیم تا برای خلق پروژه و کار جدید برای مهندسین کوشا باشیم و زیاد به‌دست دولت و مسئولین چشم ندوزیم و با توجه به چشم‌انداز اقتصادی موجود بازار اشتغال از این بهتر نخواهد شد.

امیدواریم همه وضع موجود به سمتی هدایت کند مصمم تر به خلق پروزه و کار جدید برای مهندسین کوشا باشیم و خیلی به دست دولت و مسئولین چشم ندوزیم و چشم انداز اقتصادی را میبینیم و احتمالا وضعیت اشتغال از این بهتر نخواهد شد.

همایش اخلاق مهندسی با حضور 270 نفر از مهندسان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد و در این همایش 15 نفر از پیشکسوتان و روسای سابق نظام مهندسی خراسان رضوی تجلیل شدند. سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی با 22 دفتر نمایندگی در شهرستانهای استان، 36 هزار مهندس در هفت رشته ساختمانی دارد.

 

 

سرویس اقتصادی «صبح امروز»

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *