ارتقای سه شهر به شهرستان و ۷ روستا به بخش

نماینده سبزوار، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسات متعدد وزارت کشور مبنی بر ارتقای تقسیمات کشوری گفت: قرار است از انتخابات مجلس آتی حوزه انتخابیه میاندوآب، تکاب و شاهین دژ به دو حوزه با دو نماینده مستقل تبدیل شود.

حسین مقصودی با اشاره به اهمیت موضوع تقسیمات کشوری گفت: در دولت اول روحانی مسأله تقسیمات کشوری هم در بدنه مجلس، هم کمیسیون‌ها و کمیته‌های مربوطه و هم وزارتخانه‌ها بسته شده و به بن بست رسیده بود.

رئیس کمیته تقسیمات کشوری مجلس بر همین اساس تصریح کرد: خوشبختانه در سال آخر دولت اول روحانی، وزارت کشور با نیروهای جدیدی که در بدنه تقسیمات کشوری وارد کرد، تغییرات مدیریتی، تعامل مثبت با مجلس و نگاه تخصصی، عدالت محوری و رفع محرومیت که مد نظر قرار داد وارد مرحله جدیدی شد.

وی افزود: در آن دسته از موضوعات تقسیمات کشوری که مربوط به حوزه‌های انتخابیه می‌شد مقرر شد از انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه میاندوآب، تکاب و شاهین دژ به دو حوزه انتخابیه تقسیم شود و برای هر کدام یک نماینده در نظر گرفته شود که در حال حاضر این حوزه انتخابیه دارای 2 نماینده در مجلس است.

وی ادامه داد: همچنین بعضی روستاهایی که جمعیت بالای سه هزار نفر دارند ؛قرار است طبق قانون به بخش ارتقا پیدا کنند که این امر تا حدی تحقق یافته است.

مقصودی با اشاره به جلسات کمیسیون تخصصی وزارت کشور و کمیسیون‌های فرعی دولت در هفته گذشته بیان داشت: طی این جلسات 7 روستا به مرکز بخش ارتقا یافتند و سه بخش نیز به شهر تبدیل شدند.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس دهم ادامه داد: همچنین شهرهای صالح آباد خراسان رضوی، هوراند آذربایجان شرقی و ششتمد خراسان رضوی با اکثریت آرا به شهرستان ارتقا پیدا کردند.

رئیس کمیته تقسیمات کشوری کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به جلسه صبح روز 2 اسفند کمیسیون تخصصی دولت به ریاست رحمانی فضلی، خاطرنشان کرد: در این جلسه ارتقای شهرهای صالح آباد و هوراند به شهرستان تایید نهایی شد و در هفته آتی ارتقای شهر ششتمد به شهرستان نیز تایید نهایی می‌شود.

 

 

منبع: خانه ملت

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *