اجرای طرح کاهش ورود خودروها به هسته مرکزی شهر مشهد در ایام نوروز

رییس اداره آموزش فرهنگ ترافیک راهور استان خراسان رضوی از اجرای طرح کاهش ورود خودروها به هسته مرکزی شهر مشهد در ایام نوروز خبر داد.

دهنوی در نشست خبری حوزه حمل و نقل استان در خصوص خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی که در پایانه مسافربری امام رضا(ع) برگزار شد، بیان کرد: در بهار 97 با دو شعار آرامش بهاری با نظم و امنیت و پرهیز از خطر، آرامش در سفر به استقبال سفرهای نوروزی می‌رویم.

وی افزود: در این راستا با حداکثر توان و نیرو در بحث طرح ویژه انتظامی و ترافیک سال 97 آمادگی داریم.

رییس اداره آموزش فرهنگ ترافیک راهور استان خراسان رضوی اضافه کرد: همچنین تلاش داریم با طرح‌های ویژه و خاص نظم و امینت ترافیکی را در خور شان زائران فراهم کنیم.

دهنوی در خصوص محدودیت‌های ترافیکی هسته مرکزی مشهد تصریح کرد: به منظور کاهش ترافیک طرح محدودیت ترافیکی در اطراف حرم مطهر رضوی و کاهش ورود خودروهای شخصی در این نقطه از شهر برای مجاوران و زائران اجرا خواهد شد که اطلاع‌رسانی آن از استان‌های مبدا آغاز شده است.

دهنوی ادامه داد: در کنار آن زمینی با مساحت 4 هکتار در میدان فردوسی در نظر گرفته شده تا زائران با پارک خودروی خود در این محل بتوانند از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی به حرم مطهر رضوی عزیمت کنند.

رییس اداره آموزش فرهنگ ترافیک راهور استان خراسان رضوی تصریح کرد: اجرای طرح آموزشی اتوبوسرانان و تاکسیرانان و اجرای طرح انضباط ترافیکی در سطح شهرستان‌ها از دیگر اقدامات است.

در ادامه رییس انجمن صنفی دفاتر مسافرتی و جهانگردی استان خراسان رضوی نیز گفت: برای سفرهای نوروزی نظارت شدید بر روی خدمات دفاتر مسافرتی وجود دارد و برای نوروز 97 هیچ‌گونه افزایش نرخ در تورها و بلیت‌ها اعمال نخواهد شد.

ولی‌زاده تصریح کرد: همچنین به طور مسمتر سایت‌های مختلف فروش بلیت بررسی و اگر نرخ‌ها غیرواقعی باشد پیگیری و رسیدگی می‌شود؛ همچنین اگر در ایام پیک پروازی دچار مشکل شد پیش‌بینی پرواز جایگزین شده است.

همچنین آسیابان، دبیر انجمن صنفی شرکت‌های مسافربری استان تصریح کرد: در حال حاضر سامانه سفر 724 طراحی شده که این سامانه برخط و 24 ساعته فعال است.

وی تصریح کرد: همچنین سامانه فروش بلیت تلفنی با شماره 8086 نیز فعال است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *