ایجاد «خراسان مرکزی» به نفع ماست

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: از نظر بودجه، تصمیم‌گیری در خصوص ایجاد خراسان مرکزی به نفع ما خواهد بود، چرا که فرصتی است که به عقیده من باید آن را مثبت تلقی کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسین بحرینی در خصوص طرح پیشنهادی مبنی بر ایجاد خراسان مرکزی افزود: تقسیمات کشوری به مجلس ارتباطی پیدا نمی‌کند و در خصوص آن دولت تصمیم می‌گیرد که یک استان به دو یا سه استان تقسیم شود.

وی با بیان اینکه از نظر کارشناسی به عقیده من پیشنهاد خوبی است، عنوان کرد: به اعتقاد من خراسان رضوی استانی وسیع اما محروم بوده یعنی در حوزه شاخص‌های توسعه‌یافتگی عقب مانده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تجربه قبلی که خراسان بزرگ به سه استان تقسیم شد مورد موفقی بود، خاطرنشان کرد: اگر این اتفاق رخ دهد یعنی دولت به این جمع بندی برسد که خراسان رضوی تقسیم شود و بخشی از بار این استان به تشکیلات (یک استاندار و فرماندار) دیگری منتقل شود امر و تصمیم خوبی خواهد بود.

بحرینی ادامه داد: به هر حال تصمیم‌گیری با دولت خواهد بود وقتی یک استان را به دو استان تقسیم می‌کنید انرژی مدیران بیشتر می‌شود. همچنین متناسب با این رویداد امکانات بیشتری به وجود می‌آید. در حال حاضر مجموع بودجه سه استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی بیش از بودجه خراسان بزرگ است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از نظر بودجه، تصمیم‌گیری در خصوص ایجاد خراسان مرکزی به نفع ما خواهد بود، چرا که فرصتی است که به عقیده من باید آن را مثبت تلقی کنیم.

بحرینی در خصوص اقدامات دولت برای محقق ساختن شعار سال نیز گفت: به نظر من اقدامات انجام شده چشمگیر نبوده و دولت در این مدت اقدامات بسیاری انجام داده اما هنوز با وجود این اقدامات به صورت ویژه‌ برای تحقق شعار سال، به آن دست پیدا نکرده است.

وی ادامه داد: دولت معتقد بوده که اشتغال را تحریک می‌کند اما اینکه این امر تا چه میزان به نتیجه رسیده باید منتظر آمارهای رسمی باشیم.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *