کدام استعفا؟

مشکی پوشان آنقدر این فصل بستر حواشی بوده که هر روز خبرهای مختلفی از این باشگاه بیرون آمده است. پس از باخت این تیم مقابل پیکان رضا عنایتی سرمربی این تیم استعفای خود را در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی اعلام کرد. اما خبری مبنی بر دلیل استعفای عنایتی به خاطر فریادهای مالک باشگاه در رختکن منتشر شد و همین خبر وضعیت را کمی پیچیده کرد و گمان این برده شد که سرمربی و مالک باهم اختلافاتی دارند. اینکه چرا عنایتی پس از شکست مقابل پیکان از سمت خود استعفا کرد دلیلش اتفاقاتی بود که بعد از بازی با پیکان در رختکن این تیم افتاد. ظاهرا محمد عباسی مالک باشگاه بلافاصله بعد از پایان بازی در رختکن تیمش حاضر شده و با صدای بلند از سیستم تیم، نفراتی که بازی کردند و نفراتی که به میدان نرفتند انتقاد کرد. همین اظهارات باعث ناراحتی عنایتی شده و سرمربی تیم مشهدی عنوان کرد که بهتر است خود عباسی سرمربی تیم شود! جر و بحث بین مالک و سرمربی مشکی‌پوشان به شکلی بود که در نهایت عنایتی در نشست خبری خبر استعفای خود را اعلام کرد.

از طرف دیگر مالک باشگاه مشکی‌پوشان می‌گوید تاکنون چیزی درباره استعفای عنایتی نشنیده است و بنابراین در این‌باره نمی‌تواند نظر بدهد. محمدرضا عباسی مالک باشگاه مشکی‌پوشان پس از دیدار این تیم و شکست مقابل پیکان، درباره استعفای رضا عنایتی از سرمربیگری این تیم گفت: من هنوز آقای عنایتی را ندیدم و نفهمیدم استعفا داده‌اند یا خیر. من چون چیزی در این‌باره به طور رسمی نشنیده‌ام، نمی‌توانم اظهار نظر کنم. ابتدا باید ببینم ایشان چه گفتند.

او ادامه داد: به هرحال باید با ایشان بنشینیم و صحبت کنیم. ما فرصت‌هایی داریم که نباید از دست برود. در صورتی که ایشان باشند یا نباشند ما باید در دیدار‌های پیش رو نتیجه بگیریم. البته تیم ما خوب بازی می‌کند و در آخرین دیدار هم دیدید که ما مستحق شکست نبودیم. در ابتدا یک پنالتی بیهوده به آنها دادیم و گل دوم را هم خودمان تقدیم حریف کردیم. آنها موقعیت چندانی نداشتند، اما موقعیت‌های خوبی از دست دادیم.

مالک مشکی‌پوشان درباره حرف و حدیث‌های احتمالی در رختکن این تیم پس از شکست گفت: چیز خاصی نشد. من به چیدمان تیم انتقاد داشتم و آن را به کادر فنی اطلاع دادم، البته چون فشار زیادی روی من بودم از تیم انتقاد کردم. البته ذکر این نکته هم ضروری است که در مسائل فنی من نباید چیزی بگویم و به همین دلیل از آقای عنایتی عذرخواهی کردم. هرچند در صحبت دو نفره انتقاد خود را بیان کردم، اما باز هم از ایشان معذرت خواهی کردم و او نیز می‌دانست که شرایط سختی وجود دارد و فشار زیادی روی من است.

او درباره ادامه کار این تیم در لیگ برتر گفت: چه با آقای عنایتی و چه بدون آقای عنایتی باید با چنگ و دندان در ادامه بازی‌های تیم به موفقیت برسیم تا بتوانیم در لیگ برتر حضور داشته باشیم. در آخرین بازی مقابل پیکان هم دیدید، بازیکنان ما زحمت خود را کشیدند، اما توپ‌های مان درون دروازه نرفت.

رضا عنایتی هم بدشانس بودن خود را بهانه‌ای برای کناره گیری از سرمربیگری این تیم دانست و گفت: ما واقعا در این مدت بدشناس بودیم و به گواه بسیاری از کارشناسان بازی‌های خوبی انجام دادیم. شما همین بازی روز گذشته ما برابر پیکان را ببینید، بیش از ۷ موقعیت صد در صد گل داشتیم و پیکان حتی نیمه زمین هم جلو نیامد، ولی با چند اشتباه بچه‌گانه گل دریافت کردیم.

او در مورد استعفایش هم گفت: در هر بازی بیش از ۵ موقعیت صد در صد گل را از دست می‌دهیم و من هم استعفا دادم تا شاید بدشناسی‌ها دست از سر تیم بردارد و سرمربی جدید بتواند کاری کند که مهاجمان بتوانند از موقعیت‌هایشان استفاده کنند.

سرمربی مشکی‌پوشان در مورد عدم استفاده از مهاجم گرجستانی تیمش هم گفت: ما مهاجم گرجستانی را گرفتیم که بتواند مشکلات گلزنی را حل کند، اما او هم ۲ روز مانده به بازی با پیکان گفت که پایش درد می‌کند و نمی‌تواند بازی کند. این هم از شانس من است و امیدوارم برای سرمربی جدید این اتفاق‌ها نیفتد.

عنایتی در پاسخ به این سوال که آیا هیئت مدیره با استعفای او موافقت کرده است یا نه هم گفت: من اصلا حرفی با آنها نزده‌ام و نمی‌دانم آیا با استعفایم موافقت شده است یا نه. مدیران تیم دارند از جیبشان هزینه می‌کنند و حق دارند از این نتایج ناراحت باشند و من هم استعفا دادم تا دست آنها باز باشد.

سرمربی مشکی‌پوشان در پایان در مورد ادامه کارش گفت: من استعفا دادم، ولی اگر بمانم شاهرگم هم برود، مشکی‌پوشان را حفظ می‌کنم. به هرحال بدشناسی هم حدی دارد و یک روز تمام می‌شود. ما در نیم فصل دوم جزو ۸ تیم اول هستیم و به خاطر امتیازهایی که اول فصل از دست دادیم در قعر جدول هستیم.

حالا با تمام این خبرهایی که از گوشه و کنار درز پیدا می‌کند و شنیده می‌شود، جانشینان عنایتی هم تا حدودی مشخص شده‌اند، با این حال باید دید پس از چند روز چه کسی سکان این تیم طوفان زده را در دست می‌گیرد؟

گفته می‌شود مجتبی حسینی مربی اخراجی تراکتورسازی تبریز به عنوان چهارمین سرمربی مشکی‌پوشان هدایت این تیم را در هفته‌های باقیمانده لیگ برتر برعهده خواهد گرفت. حسینی در شرایطی مسئولیت هدایت این تیم قعرنشین را در دست خواهد گرفت که چند هفته پیش هم با مدیران این باشگاه مذاکرات مخفیانه‌ای را انجام داد، ولی به دلیل این که عنایتی نتیجه گرفت پروسه استخدام وی به تعویق افتاد، اما حالا مربی اخراجی تراکتورسازی پذیرفته پس از استعفای سرمربی قبلی هدایت این تیم را برعهده گیرد.

مشخص نیست آیا وی می‌تواند با شرایط این تیم کنار بیاید یا اینکه او هم مانند رضا عنایتی پس از چند بازی قید همکاری با عباسی پدر و پسر را خواهد زد تا آنها رکورد تعویض سرمربی را در لیگ برتر را دوباره جا به جا کنند.

یکی دیگر از این گزینه‌هایی که شنیده می‌شود علی حنطه است. حنطه پیش از این سابقه مربیگری در ابومسلم، پیام، استقلال اهواز را در کارنامه خود دارد.

محمد رضا عباسی مالک باشگاه مشکی‌پوشان گفت: تمام اسامی مطرح شده در کانال‌ها و فضای مجازی صحت ندارد.

وی در مورد نام مجتبی حسینی در مورد ادامه همکاری با این تیم که تا حدودی پررنگ‌تر است اینگونه بیان نمود که تمام این موضوعات ساخته ذهن تنی چند از دوستان است، زیرا هنوز هیچ گزینه‌ای قطعی نیست و ما در مورد چند گزینه در حال بررسی و تائیدیه نهایی هستیم، و به زودی این مهم صورت می‌گیرد و ادامه بازی‌ها را بتوانیم با موفقیت به پایان رسانده و امسال پایان خوشی را در پیش داشته باشیم.

وی در پایان از بعضی منابع غیر رسمی خواستار این مهم گردید تا با اسامی بازی نکنند تا شایعه ایجاد نگردد، ما هنوز نه مراسم معارفه‌ای برای کسی داریم و نه هیچ داستان دیگری، زیرا اول باید به نهایی شدن برسیم و تأیید نهایی صورت گیرد، یا از طریق کانال رسمی باشگاه و یا از طریق رسانه‌ها خود باشگاه اعلام می‌نماید.

باید منتظر باشیم و ببینیم در روزهای آتی چه اتفاقاتی حول این تیم می‌افتد.

 

 

گزارشی از حامد دائمی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *