بهره‌برداری از بیش از 1800 کلاس در دهه فجر در کشور

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در دهه مبارک فجر امسال بیش از 470 پروژه با 1809 کلاس درس و زیربنای 238 هزار و 589 مترمربع با اعتباری بالغ بر 238 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

سیدهدایت‌اله هاشمی نسب، در حاشیه مراسم کلنگ زنی آموزشگاه 12 کلاسه شهید آخوندزاده نوقاب گناباد با بیان این مطلب اظهار کرد: از این تعداد 96 پروژه آن دولتی، 183 پروژه مردمی، 185 پروژه مشارکتی، 37 پروژه تخریب و 9 پروژه نیز مقاوم‌سازی بوده است.از 22 بهمن تا پایان سال 96 نیز 212 پروژه در کشور با 828 کلاس درس و زیربنای 117 هزار و 497 مترمربع نیز تحویل آموزش و پرورش داده خواهد شد.

 

تخصیص 65 درصد اعتبارات مشارکتی در کشور

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اظهار کرد: در سال 96 حدود 65درصد اعتبارات مشارکتی تخصیص پیدا کرده و امیدواریم باقی آنها نیز محقق شود تا بتوانیم به تعهد خود عمل کنیم.

هاشمی‌نسب اولویت سازمان نوسازی مدارس را در سال 97 تکمیل پروژه‌های نیمه تمام دانست و تصریح کرد: خراسان رضوی با داشتن 350 پروژه بیشتر مشلرکتی را در کشور داشته است. مردم و خیرینی که در ساخت این بناهای ماندگار شریک می‌شوند هدف اصلی شان اعتلای فرهنگ، پیشرفت و توسعه کشور است، ضمن اینکه با پیگیری خوب نمایندگان مجلس، قرار است اعتبارات این سازمان افزایش پیدا کند که با این کار بیشتر می‌توانیم یروی پروژه‌های مشارکتی کار کنیم.

 

بیش از 30درصد مدارس فرسوده در کشور وجود دارد

وی با بیان اینکه بیش از 30درصد مدارس فرسوده در کشور داریم که در برنامه تخریب و بازسازی قرار دارند، افزود: البته بحث مهاجرت مردم از روستا به شهر و از محله به محله دیگر، میزان تراکم بعضی از فضاهای آموزشی را افزایش داده است که امیدواریم با تخریب و بازسازی این مدارس و همچنین مقاوم سازی برخی دیگر، مشکل 45 تا 50 درصد مدارس مرتفع شود.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خاطرنشان کرد: در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه نیز مدارسی که آسیب جزئی دیده بود اعتباراتی برای آن‌ها ارسال شد و هم اکنون آماده بهره‌برداری است، ضمن اینکه حدود 250 کانکس پیش ساخته نیز منتقل و دانش‌آموزان در آنجا اسکان داده شدند.

هاشمی نسب همچنین بیان کرد: 78 مدرسه نیز که آسیب دیده هستند در فهرست مدارس تخریبی بوده و به کمک خیرین و بنیادهای برکت، علوی و همچنین ستاد فرامین امام(ره) کار ساخت آن‌ها آغاز شده و در مهرماه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *