پزشک بستری شده‌ای که به داد بیمارش رسید

تنها متخصص زنان و زایمان در بیمارستان آیت‌الله مدنی شهرستان بجستان در حالی که خودش چند ساعت قبل، از زیر تیغ جراحی همکارش بیرون آمده بود به دلیل مراجعه اورژانسی یک مادر باردار به آن بیمارستان و اینکه فرصت اعزام این مادر به شهرستان گناباد وجود نداشت برای انجام سزارین، خودش را به اتاق عمل رساند و با حال بیمارش، کودکی را سالم به دنیا آورد.

هاجر عباسی این پزشک متخصص زنان و زایمان در بجستان با اشاره به اینکه از جمعه شب دچار درد شدیدی شده بودم، افزود: بعد از انجام آزمایش، پزشک جراح عمومی این شهرستان تشخیص آپاندیسیت را داد و بعد از انجام سونوگرافی در بیمارستان علامه بهلول گناباد تحت عمل جراحی قرار گرفتم.

وی افزود: در ساعت دو ظهر روز شنبه عملم به اتمام رسید و صبح روز یکشنبه نیز از بیمارستان مرخص شدم؛ حدود یک ساعت بعد از حضورم در بجستان، اعلام کردند که خانم بارداری توسط اورژانس به بیمارستان آیت‌الله مدنی منتقل شده و به دلیل اینکه سزارین سوم است و درد نیز دارد فرصت اعزام بیمار به گناباد وجود ندارد و بایستی هرچه سریع‌تر عمل می‌شد، چراکه هر لحظه امکان خطر برای این مادر و یا جنین وجود دارد.

این پزشک متخصص زنان و زایمان در بجستان همچنین گفت: من با توجه به اینکه کمتر از 24 ساعت از عملم گذشته بود با کمک همکارانم در اتاق عمل بیمارستان عمل سزارین انجام دادیم و خوشبختانه عمل موفقیت آمیز بوده و اکنون حال مادر و نوزاد متولد شده خوب است.

عباسی در خصوص انگیزه‌اش از این اقدام ایثارگرانه نیز عنوان کرد: من وقتی این رشته را انتخاب و با تلاش فراوان فراگرفتم، همیشه این نکته در ذهنم بود و آن اینکه بیماران را مثل خواهر و مادر و اعضای خانواده ببینم و حقیقتا هم اکنون نیز هیچ فرقی بین این بیماران و یا اعضای خانواده ام قائل نیستم.

وی با بیان اینکه این کار سختی‌های خاص خودش را دارد، تصریح کرد: براساس قسمی که خورده‌ام وظیفه‌ام کمک به این مردم این محروم بوده و من بسیار از مردم بجستان نیز راضی هستم؛ چراکه تاکنون کوچکترین بی احترامی از آن‌ها ندیده‌ام و بره مین اساس، خدمت به این مردم را بسیار دوست دارم.

 

بازتاب بسیار خوب اقدام شایسته این پزشک

جواد صادقی نسب رئیس شبکه بهداشت و درمان بجستان با بیان اینکه خانم دکتر عباسی از آبان ماه سال 1395 در بیمارستان آیت الله مدنی بجستان مستقر شده است، گفت: اقدام شایسته این متخصص زنان و زایمان با عکس العمل بسیار مثبت مردم و مسئولین این شهرستان مواجه شده و بازتاب بسیار خوبی نیز داشته است؛ ضمن اینکه تقدیر ویژه‌ای نیز از ایشان صورت گرفت.

وی ادامه داد: به دلیل بیماری این پزشک، هماهنگ شده بود که یک پزشک جایگزین از گناباد به بجستان منتقل شود اما به دلیل مسافت این دو شهرستان و اینکه ممکن بود جان مادر یا بچه به خطر بیفتد، امکان اعزام این بیمار به گناباد و یا آمدن سریع پزشک دیگر وجود نداشت.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بجستان خاطرنشان کرد: این پزشک متعهد براساس وظیفه از جان خود برای بیمارش مایه گذاشت و کار زایمان را خود انجام داد، بر همین اساس این کار ایثارگرانه درسی بزرگ برای همه پزشکان داشت که اولویت کار ما نجات جان بیماران است.

جواد باذلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد ضمن قدردانی از اقدام ارزشمند و تحسین ‌برانگیز این پزشک، گفت: تعهد پزشکی و عشق خدمت به مردم در این اقدام تحسین ‌برانگیز به خوبی احساس و درک می‌شود.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *