جشنواره‌ای بدون برگزیده!

اختتامیه جشنواره ملی فیلم کوتاه «آپادانا» عصر روز دوم بهمن ماه در فرهنگسرای رسانه با حضور عوامل و علاقمندان به عرصه سینما برگزار  شد.

هیات داوران پس از بررسی دویست و پنجاه اثر رسیده به دبیرخانه، در بخش فیلم اول جشنواره هیچ اثری را واجد دریافت جایزه اول  تشخیص نداد و به این ترتیب این جشنواره منتخبی برای جوایز نقدی خود نداشت.

در بخش کارگردانی دو اثر واجد دریافت تندیس و لوح افتخار جشنواره شد. آقای ارسطو مفاخری برای فیلم خانه سفید بخاطر خلق درامی حسی و تامل برانگیز با فضاسازی و قاب‌های باشکوه و ماندگار و آقایان سعید ولی‌زاده و داوود رحمانیان برای فیلم «سه سال و سه ماه و دو روز»، به خاطر هوشمندی و درایتی کم نظیر در خلق فضاهای تامل برانگیز و نگاه زیبایی شناسانه خاص و منحصر به فرد در به تصویر کشیدن واقعیتی تلخ و بغرنج تندیس و لوح جشنواره را دریافت کرد.

تندیس و لوح افتخار بهترین بازیگر به جناب آقای محمد دلگشا برای ایفای نقش اول در فیلم بدون لک بدلیل ارائه‌ای بازی روان، تاثیر گذار و جان بخشی به نقش و آقای بنجامین کمپبل برای ایفای نقش در فیلم مارلون برای بازی حسی و بدون نقص که مطبوعیتی خاص به فیلم بخشیده است تعلق گرفت.

در بخش فیلمنامه نیز بر اساس رای هیات داوران دو نفر برای دریافت تندیس و لوح افتخار بهترین فیلمنامه انتخاب شدند .تندیس و لوح افتخار بهترین فیلمنامه به آرش رواده برای نگارش فیلمنامه فیلم «باران آهسته می‌بارد» و همچنین محمد رضا خردمندان برای نگارش فیلمنامه فیلم «مسافر» تعلق یافت.

بر اساس رای هیات داوران تندیس جشنواره و دیپلم افتخار بهترین تدوین به سرکوت نیکدل برای تدوین فیلم «مایه حیات» و عبدالرضا رحمانیان برای تدوین فیلم «شفاخانه» و الیاس عسکرپور برای تدوین فیلم «قاب» و محمد زارعی برای تدوین فیلم «به کجا می‌رویم…» تعلق یافت. و بر اساس رای هیات داوران تندیس جشنواره و لوح افتخار بهترین کارگردانی فیلم انیمیشن به مسعود امامی برای فیلم «توهم آمریکایی» اختصاص یافت و به این ترتیب پرونده اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه آپادانا بسته  شد.

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *