هیچ کانونی از شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نشده است

معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی گفت: تاکنون هیچ کانونی از شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان خراسان رضوی مشاهده نشده و این استان به همراه سایر بخش‌ها برای پیشگیری از شیوع این بیماری آمادگی کامل دارد.

سید جواد حسینی روز دوشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و کنترل آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان استان افزود: با اعلام شیوع آنفلوانزای پرندگان در استان چهارمحال و بختیاری تاکنون 17 استان کشور به عنوان دارندگان کانون این بیماری شناسایی شده است.

معاون استاندار اظهار کرد: خراسان رضوی به همراه استان‌های فارس، تهران، قزوین، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اصفهان، قم و البرز جزو 9 استان برتر و پرتراکم در تولید مرغ است.

وی گفت: در این میان فقط استان‌های فارس و خراسان رضوی شیوع آنفلوانزای پرندگان نداشته اند و از طرفی خراسان رضوی ماهیانه مقدار بسیاری تخم مرغ به سایر استانها صادر می‌کند.

حسینی افزود: خراسان رضوی با تولید 150 هزار تن گوشت مرغ و حدود 100 هزار تن تخم مرغ در سال به ترتیب رتبه سوم و دوم کشور در این زمینه را دارد.

معاون استاندار خراسان رضوی خواستار برخورد قاطع نیروی انتظامی با حمل غیرمجاز طیور در استان شد و اظهار داشت: برای جلوگیری از شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این استان نیروی انتظامی باید برخورد قاطع و شدیدتر با متخلفان و حمل غیرمجاز طیور اعمال کند.

حسینی افزود: نیروی انتظامی با همه تلاش هایی که تاکنون در این زمینه انجام داده است باید با متخلفان بویژه خودروهایی که برای حمل غیرمجاز طیور مورد استفاده قرار می‌گیرند، برخورد جدی تر داشته باشد.

وی با تایید عدم تناسب بودجه و وظایف نیروی انتظامی اظهار کرد: حضور 24 ساعته این نیرو در مراکز قرنطینه استان به همراه ماموران اداره دامپزشکی، متوقف کردن خودروهای فاقد مجوز حمل طیور و جلوگیری از فعالیت واحدهای غیرمجاز مرغداری سنتی و صنعتی باید مد نظر این نیرو قرار گیرد.

وی گفت: برای پیشگیری از شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این استان  جهادر کشاورزی  باید از عرضه و توزیع مرغ بومی نظیر بلدرچین، کبک و بوقلمون در استان جلوگیری کند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *