سرگردانی سرمایه‌گذاران در پیچ و خم بروکراسی اداری

رئیس شورای شهر خلیل‌آباد گفت: سرمایه‌گذاران در پیچ و خم بروکراسی اداری در این شهرستان سرگردانی هستند.

غلامرضا توکلی در جلسه شورای اداری این شهرستان خلیل‌آباد با بیان اینکه باید بین شورای شهر و دستگاه‌های اجرایی هم‌افزایی ایجاد شود، افزود: امروز هیچ راهی به جز تشکیل اتاق‌های فکر و مشورت کردن و تصمیم‌گیری درست را نداریم.

غلامرضا توکلی عنوان کرد: به قدری در گذشته اشتباه کرده‌ایم و منابع و سرمایه‌های اجتماعی، محیطی و منابع طبیعی را هدر داده‌ایم که امروزه اتفاقات ناگواری در این مقطع و پیش روی ما و نسل‌های آینده است.

وی با اعلام اینکه نیازمند مدیریت شهری یکپارچه هستیم و هر اداره نباید در مدیریت شهری سلیقه‌ای عمل کند و فقط به فکر اجرایی کردن سیاست‌های ابلاغی دستگاه خود باشد، عنوان کرد: باید مدیریت شهری در خلیل‌آباد اتفاق بیفتد.

رئیس شورای شهر خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه باید در ایجاد منابع پایدار شهری در راستای رضایت‌مندی مردم تلاش کرد، به وضعیت حاد شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: شهرداران نه تنها مدیر درآمد هستند بلکه باید هزینه‌ها را هم مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه شهرداران در مدیریت شهری باید به دنبال رویکرد جدیدی باشند، افزود: رویکردها باید بر شهروندمداری و حمایت از اقشار کم درآمد و محروم جامعه مبتنی باشد.

توکلی با اشاره به اینکه مدیریت شهری باید تمام توان و تلاش خود را با درک صحیح از وضعیت موجود مبتنی بر علوم و تخصص روز به کار ببندد و در بهبود کیفیت زندگی مردم قدم بردارد، عنوان کرد: باید در دستگاه‌های دولتی عدالت اجتماعی اتفاق بیفتد و اعتبارات در مسیر خود هزینه شود.

وی در ادامه بر تهیه سند راهبردی عملیاتی شهر و شهرداری تأکید کرد و گفت: این سند راهبردی باید هر چه سریع‌تر با توجه به اولویت‌های شهرداری تهیه شود.

رئیس شورای شهر خلیل‌آباد همچنین تشکیل کمیته سرمایه‌گذاری و تنظیم آئین‌نامه‌های اجرایی جهت تسهیل فرآیند سرمایه‌گذاری را از دیگر اولویت‌ها دانست و افزود: سرمایه‌گذارانی بسیاری هستند که در دستگاه‌های اجرایی سرگردان هستند.

وی با بیان اینکه براساس اقتصاد مقاومتی باید بخش سرمایه‌گذاری تسهیل شود، بر تشکیل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه و عمران شهری تأکید کرد و گفت: باید برنامه‌های آماده‌سازی زیرساخت‌های اشتغال خانگی و کارگاهی تهیه شود.

توکلی با اشاره به اینکه دولت در حوزه اشتغال‌زایی اقداماتی را شروع کرده نباید کاری کرد که با مشکل موجه شویم، بیان کرد: اعتبارات و تسهیلات مختلفی وجود دارد که جهت رفع بیکاری و معضلات اجتماعی باید در مسیر خود هزینه شود.

وی همچنین با بیان اینکه باید طرح جامع گردشگری با توجه به پتانسیل‌های موجود منطقه تهیه شود، افزود: باید شرایط حضور بانوان در عرصه تصمیم سازی مهیا شود.

رئیس شورای شهر خلیل‌آباد در ادامه از تعطیل شدن بسیاری از واحدهای صنفی این شهر به خاطر نبود رونق اقتصادی و سیاست‌گذاری‌های ادارات خبر داد و عنوان کرد: باید هر چه سریع‌تر برخی پروژه‌های نیمه‌کاره از جمله سایت اداری، حوزه علمیه، مصلا تعیین تکلیف شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *