ترخیص 50 واگن خط 2 قطارشهری مشهد از گمرگ

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: 50 واگن باقی مانده خط 2 قطارشهری مشهد که به دلیل عدم پرداخت حقوق گمرکی ترخیص نشده بود با تسویه حساب گمرک تحویل شهرداری مشهد شد.

کیانوش کیامرز افزود: برای تامین 100 دستگاه واگن مورد نیاز خط 2 قطارشهری مشهد اواخر سال 92 قراردادی با شرکت چینی و شرکت واگن‌سازی تهران به امضا رسید.

وی بیان کرد: در راستای این قرارداد 50 دستگاه از این واگن‌ها طی 3 مرحله به گمرگ بندرعباس رسید که تحویل گرفته شد.

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد تصریح کرد: از این تعداد 40 دستگاه واگن در مشهد بعد از مونتاژ به شهر مشهد منتقل شد که 5 دستگاه دیگر اواخر هفته و 5 دستگاه باقی‌مانده نیز تا پایان ماه جاری پس از مونتاژ در تهران به شهر مشهد منتقل خواهد شد.

کیامرز در خصوص 50 دستگاه واگن باقی مانده نیز گفت: متاسفانه 50 واگن باقی مانده به دلیل نبود اعتبار 40 میلیارد تومانی حق گمرک و ارزش افزوده از گمرک ترخیص نشد که خوشبختانه با پیگیری‌های شهردار مشهد مقدس این مبلغ تامین شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 25 دستگاه از این واگن‌ها برای مونتاژ به تهران حمل شده و مابقی نیز طی 15 روز آینده ترخیص خواهد شد.

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد در خصوص زمان انتقال این واگن‌ها به شهر مشهد نیز اظهار کرد: از اردیبهشت ماه سال آینده نیز این واگن‌ها به شهر مشهد منتقل خواهد شد تا در خط 2 قطارشهری مورد استفاده قرار بگیرد.

کیامرز افزود: از تعداد 100 دستگاه واگن خط 2 قطارشهری مشهد 75 دستگاه در مسیر خط مورد استفاده قرار می‌گیرد و 25 دستگاه دیگر نگهداری خواهد شد.

وی به اعتبار خرید این 100 دستگاه واگن اشاره کرد و گفت: برای خرید این تعداد واگن 98 میلیون یورو اعتبار از طریق LC صندوق توسعه ملی تامین شده است که مقرر شد بازپرداخت آن از سوی شهرداری در یک بازه زمانی 8 ساله انجام شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *