آغاز عرضه روزانه ۳۰ تن تخم مرغ در خراسان رضوی

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی از عرضه مستقیم روزانه 30 تن تخم مرغ با نرخ مصوب در سطح استان خبر داد.

علی رسولیان با بیان این مطلب عنوان کرد: این طرح از امروز در سطح مراکز عرضه منتخب اعم از فروشگاه‌های شهرداری و تعاونی‌ها و غیره آغاز شده و در قالب آن هر کیلو تخم مرغ با نرخ 58 هزار ریال عرضه می‌شود.

وی افزود: به طور متوسط ماهانه 10 هزار و 700 تن تخم مرغ در استان تولید می‌شود که به دلیل شیوع آنفلوآنزای مرغی بخشی از واحدهای تولیدی نه فقط در استان که در سطح کشور دچار مشکل شده اند و همین امر در افزایش مجدد قیمت تخم مرغ در بازار موثر بوده است.

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی گفت: با این حال مشکلی در سطح استان برای تامین نیاز مردم وجود ندارد و به منظور تعدیل قیمت‌ها این کالا با نرخ مصوب عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین توزیع برنج هم در سطح استان آغاز شده که طی این طرح دو نوع برنج هندی یکی با نرخ خرده فروشی هر کیلو 56 هزار ریال و دیگری 26 هزار ریال و برنج تایلندی هم به میزان 403 تن هر کیلو 39 هزار ریال توزیع می‌شود.

رسولیان افزود: عرضه برنج از طریق فروشگاه‌های کارکنان دولت ، کارگری ، زنجیره‌ای و تعاونی‌های روستایی در سطح روستاها و شهرستان‌های استان انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: همچنین به منظور حمایت از واحدهای تولید شکر و کارخانجات قند ،خرید شکر از کارخانجات قند استان توسط دولت آغاز شده است .

وی گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده مجوز خرید 28 هزار تن شکر توسط دولت از کارخانجات قند استان صادر شده است که تا کنون 14 هزار تن آن خریداری شده و مابقی هم در دست انجام است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *