مجتمع فولاد سبزوار تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

وزیرصنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ایران در سال ۹۵ رتبه نخست جهان را در زمینه تولید فولاد به خود اختصاص داده است، گفت: تا پایان سال۹۶ مجتمع سبزوار نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

محمد شریعتمداری ظهر شنبه در مراسم بهره‌برداری از کارخانه فولاد نی‌ریز افزود: در۹ماهه اول نخست امسال نیز با ۲۲.۵درصد رشد همچنان رتبه نخست در زمینه تولید فولاد در اختیار کشورمان است.

وی اضافه کرد: فولاد نی‌ریز چهارمین مجتمع در حوزه فولاد کشور و آهن اسفنجی بوده که در دولت دوازدهم به بهره‌برداری رسیه است.

وزیر معدن، صنعت و تجارت با بیان اینکه پیگیری‌های لازم و به موقع جهت بهره‌برداری از چنین طرح‌هایی همچنان ادامه دارد، افزود:  در۹ماهه اول نخست امسال نیز با ۲۲.۵درصد رشد همچنان رتبه نخست در زمینه تولید فولاد در اختیار کشورمان است.

شریعتمداری با بیان اینکه مهمترین ویژگی موفقیت‌های اخیر دولت در حوزه فولاد روش مشارکتی بوده، که امروز شاهد بهره‌برداری از فولاد نی‌ریز به همین روش هستیم، گفت: ۶۵درصد سرمایه‌گذاری در این شرکت را سازمان سرمایه‌گذاری غدیر و ۳۵درصد آن را نیز شرکت هیدرو انجام داده است.

وی گفت: برای ادامه چنین فعالیت‌هایی نیازمند منابع هستیم که متاسفانه براساس تصمیم‌گیری ‌ها اولویت منابع از دسترس خارج شده است، در صورتیکه طبق قانون۷۰درصد فروش شرکت‌های توسعه‌ای متعلق به خود آن‌هاست که این درصد تا الان نزدیک به صفر بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در ۵ماهه گذشته تلاش‌های جدیدی در حوزه معادن انجام شده که مهمترین آن تشکیل شورای معادن استان‌ها است.

شریعتمداری با اشاره به لزوم جلوگیری از خام فروشی گفت: تشکیل کارگروه‌های ویژه صادرات در حوزه تجارت از دیگر اقداماتی است که باعث رشد حوزه فولاد کشور شده است. تاکنون تمامی مجتمع‌های ما تولید پایینی داشته‌اند که برای اولین‌بار در کشور می‌خواهیم شاهد تولید ۱۰میلیون تنی فولاد در کناره سواحل دریای عمان و منطقه آزاد چابهار باشیم.

 

 

منبع: فارس

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *