میراث آیت‌الله هاشمی صبوری است

استاندار خراسان رضوی گفت: من فکر می‌کنم میراثی که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای ما گذاشت، صبوری است. ایشان با مردانگی پای ارزش‌های انقلاب ایستادگی کرد، امیدوار هستیم که با این میراث بتوانیم برای مردم خود تلاش کنیم و مشکلات آن‌ها را رفع کنیم.

علی‌رضا رشیدیان در مراسم بزرگداشت اولین سالگرد ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که در حسینیه فرهنگیان مشهد برگزار شد، افزود: ویژگی مهم دیگری که آیت‌الله هاشمی را متمایز می‌کند مظلومیت ایشان بود. در زمان دولت قبل جسارت، توهین و تهمت‌هایی به ایشان زده شد ولی در مقابل همه این حرف‌ها صبر پیشه کردند و در هیچ کجا لب به شکایت باز نکردند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مرد تفسیر قرآن و مرد عمل بود و برای اعتلای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و مردم از همه چیز خود گذشت کرد.

رشیدیان اظهار کرد: بیان شخصیت و دغدغه آیت الله هاشمی رفسنجانی توسط من در یک فرصت کوتاه بسیار سخت است اما باید بگویم ایشان مرد روزهای سخت انقلاب اسلامی بود.

وی با بیان اینکه او مرد تفسیر قرآن و مرد عمل بود، عنوان کرد: در زمان قبل پیروزی انقلاب کمتر کسی جرات و جسارت او را داشت که در کنار مردان بزرگی مانند شهید مطهری، شهید بهشتی و شهید مفتح انقلاب را در روزهای سخت ستم‌شاهی هدایت کند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در روز تجمع مسجد دانشگاه، در روزهای سخت تجمعات پیروزی انقلاب اسلامی، در بعد از ورود امام (ره) و قرائت حکم نخست وزیری مرحوم بازرگان، روزهای جنگ، رحلت امام (ره) و …همواره در کنار باقی مسئولان مسئولیت بازسازی و سازندگی کشور را بر عهده داشتند.

رشیدیان افزود: در روزهای جنگ خسارت‌های ناشی از آن را با تدبیر خود در راستای بازسازی کشور تلاش کردند. آیت‌ الله هاشمی مردی همه‌جانبه بود و برای اعتلای انقلاب اسلامی، برای اعتلای نظام جمهوری اسلامی و برای مردم از همه چیز خود گذشت کرد.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: همچنین کمتر کسی شاهد سختی‌های ایشان بوده و علی‌الخصوص نسل جوان بیشتر با آیت الله هاشمی بعد از انقلاب آشنا هستند. وی مرد روزهای سخت بود و برای پیشبرد نظام جمهوری اسلامی و مشکلات مردم ایران از همه چیز خود گذشت کرد.

 

این انقلاب در هیچ جای دنیا بدون نام هاشمی مطرح نیست

حجت‌الاسلام و المسلمین نقویان گفت: رهبر انقلاب بعد از رحلت امام(ره) فرمودند این انقلاب بی نام خمینی در هیج جای جهان شناخته شده نیست امروز نیز می‌توانیم بگوییم این انقلاب بی نام هاشمی نیز در هیج‌جای دنیا شناخته نیست.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین ناصر نقویان افزود: اگر بخواهیم آیت الله هاشمی رفسنجانی را در یک کلمه خلاصه کنیم می‌توانیم بگوییم که او مرد فکر و مبارزه بود، بعضی از افراد مبارزه می‎کنند اما فکری ندارند، پشتوانه هر عمل، اندیشه و جهان‌بینی آن قرار دارد.

وی ادامه داد: او به حق مصداق حدیث زیبای امام صادق (ع) است که می‌فرماید او به حق عالم زمان خویش بود و خوب زمان را می‌فهمید و به مقتضیات زمان با همه دقت خود وقوف داشت.

این پژوهشگر دینی افزود: کسانی که می‌خواستند بر سر قدرت سیاسی بیایند فکر می‌کردند با حمله‌ای به ایشان می‌توانند یک رای را بیشتر به نفع خود به صندوق بیاندازند اما وقتی به شخصیت او پی می‌بردند در برابر او خاضع می‌شدند و در زبان یا عمل می‌گفتند اشتباه کردند، ما در این سال‌ها این موارد را به عینه دیده‌ایم.

حجت الاسلام و المسلمین نقویان با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی از خویش و از حوزه به خویش فرو رفته بیرون آمد و کاری کرد کارستان، عنوان کرد: در روزی که حداکثر اهتمام حوزویان حفظ کیان حوزه بود او از زندانی به زندان دیگر، از شهری به شهر دیگر و از کشوری به کشوری دیگر برای مبارزه گام برمی‌داشت و خانواده‌اش نیز این سختی‌ها را تحمل می‌کردند.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب نیز همراه امام(ره) مردم با چهره ایشان آشنا شدند، تاکید کرد: همچنان که گاهی رهبر انقلاب بعد از رحلت امام (ره) فرمودند این انقلاب بی نام خمینی در هیج جای جهان شناخته شده نیست امروز نیز می‌توانیم بگوییم این انقلاب بی نام هاشمی نیز در هیج‌جای دنیا شناخته نیست.

این پژوهشگر دینی خاطرنشان کرد: همچنین بسیاری از رفتارها و جبهه‌گیری‌های امام با مشورت با مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی انجام می‌گرفت و این امر بر کسی پوشیده نیست و روزی که در مجلس خبرگان بنا بر تایید رهبری بود او ایثارگرانه درخشید.

وی بیان کرد: تئوری از خزر تا خلیج‌فارس را برای اولین بار آیت الله هاشمی مطرح کردند و فرمودند که یک شاهراه آبی از خزر تا خلیج‌ همیشگی فارس کشیده تا تمام این کشور سبز شود.

این پژوهشگر دینی خاطرنشان کرد: در بزرگداشت ایشان در سالن اجلاس تهران در متن دعوت‌نامه جمله‌ای از ایشان آورده بودند که گفته شده بود من انسان معمولی هستم و صاحب کارهای درست و خطا و ایشان خود را هرگز از خطا مبرا نمی‌دانست.

حجت الاسلام و المسلمین نقویان گفت: آیت الله هاشمی مرد ترس نبود بلکه مرد میدان شجاعت‌ها و جسارت‌ها بود و تا مرز مرگ‌ بارها پیش رفته بود و شجاعت خود را بر همگان اثبات کرده بود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *