لزوم توجه به سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری

شهردار تربت‌حیدریه گفت: عبور و مرور بیش از25 هزار خودرو و ظرفیت مسافرپذیری بالای تربت‌حیدریه، ظرفیتی مغفول مانده در حوزه سرمایه‌گذاری‌های بخش گردشگری است.

محمد صادق مجتهدی افزود: تربت‌حیدریه با حدود 240 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری جنوب شهرستان مشهد در کریدور شمال به جنوب کشور که بخش عمده‌ای از زائران استان‌های جنوبی از مسیر این شهرستان برای پابوسی بارگاه علی بن موسی‌الرضا(ع)  عبور می‌کنند و به لحاظ موقعیت جغرافیایی موقعیت بسیار شاخصی در منطقه دارد.

وی با اشاره به جمعیت حدود 130 هزارنفری شهر تربت‌حیدریه به‌عنوان مرکز این شهرستان، افزود: این موقعیت جغرافیایی و راه‌های مواصلاتی شهرستان باعث شده که در ایام پیک مسافر، روزانه حدود از 25 هزار خودرو از این شهرستان عبور و مرور داشته باشند.

شهردار تربت‌حیدریه افزود: متأسفانه ظرفیت جمعیتی و مسافر پذیری در این شهر کمتر موردتوجه قرارگرفته است که باید در حوزه سرمایه‌گذاری‌های بخش گردشگری بیشتر به بحث افزایش ماندگاری مسافر  پرداخته شود.

مجتهدی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری مانند، پیشکوه و پارک ثامن تربت‌حیدریه، عنوان کرد: متأسفانه در این بخش تنها اقدامات ناچیزی انجام‌شده که می‌توان با برنامه‌ریزی طرح‌های مختلف گردشگری، تفریحی، اقامتی و … در حوزه جذب گردشگر و استفاده بهینه از این مکان‌ها و خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان و مسافران عبوری تلاش کرد.

مجتهدی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های شاخص شهرداری در تربت‌حیدریه احداث مرکز تجاری گردشگری زعفرانیه در مرکز شهر است که تلاش داریم با جذب منابع مالی لازم این طرح را عملیاتی کنیم.

وی با اعلام آمادگی این شهرداری برای جلب مشارکت نهادهای متولی در حوزه سرمایه‌گذاری به‌ویژه سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی برای اجرای طرح سودآور زعفرانیه در بافت فرسوده شهر تربت‌حیدریه، عنوان کرد: در این حوزه اقداماتی خوبی برای جذب منابع مالی از طریق صدور اوراق مشارکت در حال انجام است. شهردار تربت‌حیدریه با تأکید اهمیت و سودآوری بیشتر ایجاد این‌چنین مراکز تجاری به‌صورت خطی به‌جای مجتمع‌های بزرگ، و همچنین فراهم شدن کسب درآمدهای پایدار برای تسهیل در امور مدیریت شهری با اجرای آن، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود با حمایت‌های مسئولان و نهادهایی چون سازمان همیاری، بتوان با جذب و اختصاص حدود 100 میلیارد تومان، این پروژه بزرگ 8 هکتاری را به‌صورت یک مرکز تجاری گردشگری ویژه در قالب بازهای سنتی برای عرضه محصولات بومی و صنایع‌دستی این شهرستان به سرانجام خوبی برسانیم.

وی به همکاری‌های سازمان همیاری در حوزه تأمین نیازمندی‌های مختلف شهرداری تربت‌حیدریه به کالاها و تجهیزات مختلف شهری اشاره و عنوان کرد: قطعاً این نهاد با ارتباطات و توانی که دارد می‌تواند به شکل مطلوبی با رایزنی‌های بیشتر با تولیدکنندگان داخلی و خارجی در تأمین باصرفه و کیفیت مناسب نیازمندی‌های شهرداری‌ها گام‌های مؤثرتری بردارد.

مجتهدی بر لزوم پویایی سازمان همیاری در حوزه تأمین خدمات و نیازهای شهرداری‌های استان تأکید کرد و ادامه داد: مطمئناً با به وجود آمدن شرایط رقابتی در بازار پویای اقتصادی کشور، سازمان همیاری شهرداری‌های استان نیز باید با توجه به اصل رقابتی در ارائه خدمات کالایی، آموزشی، مشاوره‌ای، عمرانی و … خود انعطاف لازم را در قراردادها و مراودات با تأمین‌کنندگان و پیمانکاران این خدمات در نظر بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: این آمادگی راداریم که در تعاملات جدی‌تر و اجرایی‌تر در سطح کلان با سازمان همیاری به‌عنوان یک‌نهاد توانمند همیار و از بدنه شهرداری‌های ورود پیدا کنیم قطعاً در این تعاملات فی‌مابین قطعاً اگر مانند دو بال در کنار هم و با درک متقابل از یکدیگر حرکت کنیم، دستاوردهای خوبی هم برای حوزه آبادانی شهرهای استان  و هم برای این سازمان اقتصادی کسب خواهد شد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *