فعالیت هشت شرکت گردشگری سلامت مجاز در استان

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی گفت: هم اکنون هشت شرکت فعال در حوزه گردشگری سلامت در استان مجوز دریافت کرده و فعالیت می‌کنند.

علی رسولیان روز پنج شنبه در جلسه توریست درمانی که با محوریت گردشگری سلامت در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، افزود: در این راستا 12 بیمارستان هم تا کنون مجوزهای گردشگری سلامت را دریافت کرده و در این حوزه خدمات درمانی لازم را به گردشگران این حوزه ارائه می‌کنند.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: این استان هم به دلیل وجود بارگاه منور رضوی و هم از نظر ظرفیت‌های حوزه بهداشت و درمان و سلامت از اهمیت ویژه‌ای در حوزه گردشگری سلامت برخوردار است.

رسولیان افزود : در این راستا تلاش بر آن ضمن بررسی موانع و مشکلات این بخش در جهت تسهیل حضور گردشگران سلامت و ارائه خدمات درمانی به آنان اقدام شود.

وی با اشاره به وجود گردشگران مسلمان از کشورهای مختلف عربی ، حاشیه خلیج فارس و آسیای میانه و غیره گفت : آنان از حوزه درمان ما با توجه به توان و تخصص و امکانات خوب استان بهره می‌برند و تلاش ما هم ارائه خدمات با کیفیت به آنان است.
مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی عنوان کرد : در این راستا تلاش بر آن است تا حوزه گردشگری سلامت در استان به عنوان یکی از محورهای توسعه اقتصادی و تامین ارز تقویت شود.

رسولیان ادامه داد: در این راستا نیاز است در سطح ملی هم به استان نگاه ویژه و جدی­تری شود و راهبرد ملی در حوزه گردشگری سلامت اتحاذ شود و جایگاه خراسان رضوی هم در این بخش پررنگ دیده شود.
وی هماهنگی بین شرکت‌ها و بیمارستان‌های فعال در حوزه گردشگری سلامت را به منظور شناسایی بازارهای ، ورود و تبلیغات لازم و جذب گردشگر مهم و ضروری خواند و گفت : در این راستا باید راهنمایان تورهای گردشگری را در این موضوع آموزش داده و ساماندهی کنیم.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی گفت: همه تاکید ما بر آن دارند که نوع خدمات باید ویژه و کیفی و زنجیره‌ای کامل باشد به گونه‌ای که از مبدا تا مبدا یعنی از حرکت گردشگر از کشورش تا انجام مراحل مختلف و امور درمانی تا بازگشت به مبدا و موطن­اش را پوشش داده تا گردشگر دغدغه‌ای نداشته باشد .

رسولیان افزود : در این زنجیره کامل از مبدا تا درمان و خدمات بعد درمان مدیریت شود تا در این بخش توسعه مناسب و فعالیت لازم را داشته باشیم.

وی در ادامه بر تشکیل کمیته‌ای برای نظارت و مدیریت گردشگری سلامت در استان و ساماندهی امور مربوطه در این حوزه تاکید کرد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *