سبک زندگی ما اسلامی نیست

خطیب جمعه کاشمر گغت: بسیاری فکر می‌کنند اگر از اروپایی‌ها تقلید کنند انسان‌های مدرنی می‌شوند در صورتی که این گونه نیست و متاسفانه سبک زندگی بسیاری از ما اسلامی نیست.

حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه کاشمر در مصلای این شهر به دیدار روسای مجالس کشورهای اسلامی با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: فرمایشات مقام معظم رهبری در این دیدار در راستای اتحاد دنیای اسلام و هوشیاری و بیداری در مقابل توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان بود.

وی با بیان اینکه امیدواریم سران کشورهای اسلامی و روسای مجالس اسلامی با این سخنان متحد شوند و دشمن، دسیسه‌ها و توطئه‌ها را بشناسند، عنوان کرد: اگر در داخل ایران افرادی نادان پرچم آتش می‌زنند همان نقشه اسرائیل است که می‌خواهند با مشغول کردن مردم به فکر فلسطین نباشیم.

طباطبایی با اعلام اینکه جدی گرفتن توطئه استکبار و نقشه‌های شوم اسرائیل را از مهمترین سخنان رهبر معظم انقلاب مجالس کشورهای اسلامی دانست و بیان کرد: مسلمانان باید تلاش کنند و با اتحاد و همبستگی نسبت به توطئه و فتنه دشمن هوشیار باشند، آن‌ها هنوز راه طولانی در پیش دارند و باید شهید داده و مبارزه و استقامت کرد.

امام‌‌جمعه کاشمر با بیان اینکه تشکیل و پیروزی انقلاب اسلامی سرچشمه بیداری مسلمانان بوده است، اظهار کرد: دنیای اسلام امروز مبارزه سنگین در پیش دارند و باید در این راه مقاومت و ایستادگی داشته باشند بنابراین ضرورت دارد مسلمانان با آگاهی و بیداری، دشمن شناس باشند و از توطئه و نیرنگ دشمنان غفلت نکنند.

خطیب جمعه کاشمر در ادامه یکی از مصادیق سبک زندگی اسلامی را در عمل به وظایف و تکالیف شرعی دانست و گفت: جامعه اسلامی باید به واجبات و تکالیف شرعی و مراسم‌های دینی و مذهبی و آنچه مربوط به باورها و اعتقاد است، اهمیت بدهد.

وی با اشاره به اینکه باید رفتار و گفتار در محیط زندگی و اداری رنگ و بوی دینی داشته باشد، بازار و جامعه مذهبی بوده و باور و اعتقاد به خدا در آن حاکم باشد، اظهار کرد: بر اساس روایات اگر ملت و مردمی اهل توبه و استغفار باشند از عذاب خداوند در امان خواهند ماند.

 

 

منبع: ایکنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *