حسین بمبئی‌چی «پوریای ولی» زمان خود بود

رئیس اسبق دانشکده دانشکده علوم ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: استاد حسین بمبئی‌چی، پیشکسوت ورزش دانشگاه فردوسی از کسانی بود که می‌توانست جا پای پوریای ولی و بزرگانی چون تختی بگذارد.

اکبر معرفتی، امروز در افتتاحیه نمایشگاه عکس «استاد حسین بمبئی‌چی، پیشکسوت ورزش دانشگاه فردوسی مشهد» که در مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، عنوان کرد: استاد بمبئی‌چی یکی از افتخارات ورزش دانشگاهی و همچنین یکی از بی‌نظیرترین مربیان ورزشی کشور بود که اخلاق بایدها و نبایدها را رعایت می‌کرد.

وی اضافه کرد: استاد حسین بمبئی‌چی گذشت و فداکاری بسیاری به ویژه نسبت به جوانان داشت. ایجاد سالن تنیس در مشهد، سالن بمبئی‌چی، استخر روباز، پیست‌دوومیدانی و سالن کشتی دانشگاه فردوسی را می‌توان مرهون زحمات بی‌نظیر ایشان دانست.

استاد پیشکسوت دانشکده علوم ورزشی دانشگاه فردوسی افزود: بسیاری از امکانات و مجموعه‌های امروز دانشکده علوم ورزشی را باید از فداکاری‌های حسین بمبئی‌چی دانست که ما امروز می‌توانیم میزبان مسابقات بین المللی در دانشگاه باشیم.

 

نام بمبئی‌چی را باید به عنوان رکوردار ورزشی ثبت کرد

دکتر مهدی سهرابی، رئیس دانشکده علوم ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این مراسم اظهار کرد: استاد بمبئی‌چی انسانی بزرگ و بی‌نظیر در عرصه ورزش بود، وی در اکثر رشته‌های ورزشی زمان خود سرآمد بود، ما چنین فردی را نداریم که نظیر ایشان در چندین رشته ورزشی سرآمد باشد.

رئیس دانشکده علوم ورزشی دانشگاه فردوسی ادامه داد: مرحوم حسین بمبئی‌چی با موتور سیکلت خود به دور اروپا و کشورهای شرقی هندوستان، پاکستان و افغانستان سفر کردند که این اقدام ایشان را می‌توان یک رکورد دانست که باید در دانشگاه ثبت شود و امیدواریم که این عنوان به عنوان یک الگو در دانشگاه به یادگار بماند.

ریاست اداره تربیت بدنی دانشگاه مشهد، ریاست اداره تاسیسات ورزشی دانشگاه مشهد و برگزار کننده مسابقات قهرمانی بسکتبال دانشگاه‎‌ها و مدارس عالی ایران از جمله فعالیت‌های ورزشی و مدیریتی حسین بمبئی‌چی طی 35 سال خدمت در دانشگاه فردوسی مشهد بوده است.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *