توهم بازی در «ال‌کلاسیکو»

نشست خبری نمایش «ال‌کلاسیکو» در مشهد برگزار  و پوستر این نمایش رونمایی شد. در این مراسم که اجرای آن را احسان دلدار بر عهده داشت، احسان روحی کارگردان این کار و بازیگران آن، سعید صادقی و محبوبه سلطانی، به تحلیل و نقد خود از این نمایش پرداختند.

روحی در رابطه با شکل گیری متن نمایش گفت: از دوره کلاسیک تا کنون، در زندگی هر هنرمندی بازه‌هایی پیش می‌آید که در جامعه یا زندگی شخصی آن‌ها تجربه‌های مهم و متفاوتی اتفاق می‌افتد و در این راستا تاثیر آن را در کار خود نشان می‌دهد. این مشکلات تبدیل به بحران می‌شوند و این بحران‌ها بدنه و زمینه اصلی خلق آثار را می‌سازند. هر نویسنده باید نگارش سبک‌های مختلف نمایش را در کارنامه هنری خود داشته باشد و «ال کلاسیکو» با فضایی کمدی سعی در نشان دادن بحرانی بزرگ و جدی را دارد.

وی با بیان اینکه با ایجاد نقطه اتصالی بین هنر و ورزش تلاش کرده است بحران رقیبان ال کلاسیکو و جنگ سیاسی که در بین این دو منطقه است را نشان دهد، افزود: همواره در طی نوشتن نمایش نامه به انتخاب بازیگرهای خود فکر می‌کردم و در این بین سعید صادقی اولین بازیگری بود که می‌دانستم در کارم باشد، پس از جشنواره استانی افتخار همکاری با خانم محبوبه سلطانی را در به روی صحنه بردن کار داشتم. سایر بازیگران کار، کوروش خلیلی پور، زینب مشعلدار، جلال شهبازنژاد و… هستند.

سعید صادقی بازی کردن نقش «هومن» شخصیت اصلی نمایش را چالشی جدید و متفاوت دانست. وی در رابطه با نقش خود گفت: تلفیق جنگ درون هومن و فضای کمدی داستان برایم جذاب است و به نظرم توانستم در بازی شخصیت هومن موفق عمل کنم. وی مردی است که نمی‌خواهد واقعیت‌های تلخ زندگی را بپذیرد و داستان جنگ او با همسرش چالش بزرگ زندگی‌اش می‌شود.

محبوبه سلطانی که نقش همسر هومن، «ناهید» را بازی می‌کند درباره تجربه همکاری خود با احسان روحی گفت: آقایان علی روحی و احسان روحی را ساله‌است که می‌شناسم. پیش از این همکاری‌های متعددی داشته‌ایم و من شخصیت حرفه‌ای و شخصیت اخلاقی آن‌ها را بسیار قبول دارم و فضایی مثبت و خوب را برای گروه می‌سازند تا جایی که اگر کارگردانی کاری را بر عهده داشته باشند و نمایشنامه آن را ندانم، حاضرم در آن بازی کنم.

وی ادامه داد: ناهید خسته است. خسته از زندگی کردن و تحمل کردن هومن و از جایی به بعد به بن بست روحی و فکری می‌رسد و با واقعیت میزان علاقه خود به همسرش مواجه می‌شود. با وجود فضای کمدی کار، ناهید خنثی است. چیزی برای ابراز کردن ندارد و در انتهای نمایش با گفتن مونولوگ هایش خستگی خود را بروز ‌می‌دهد.

کارگردان تئاتر «ال کلاسیکو» با تاکید بر اینکه بین گروه‌های تئاتر تفاوتی نمی‌بیند و اهالی تئاتر را  جامعه تئاتر مشهد می‌داند، همکاری با علیرضا رضایی را به عنوان تهیه کننده کار به دلیل دقت، سلیقه و اخلاق حرفه‌ای خوب وی شانسی بزرگ و مثبت دانست.

***

در پایان مراسم از پوستر تئاتر «ال کلاسیکو» رونمایی شد.

 

 

هدیه سادات ریحانی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *