بلوار میثاق به‌آیت‌الله رفسنجانی تغییر نام می‌یابد

با موافقت اعضای شورای اسلامی شهر مشهد بولوار میثاق این شهر به نام آیت الله رفسنجانی تغییر کرد.

در یازدهمین نشست علنی شورای اسلامی مشهد لایحه شهرداری این شهر مبنی بر تغییر نام یک بولوار، نامگذاری یک بولوار و تغییر نام 2 ایستگاه قطار شهری مورد بررسی قرار گرفت.

براساس لایحه پیشنهادی، بولوار میثاق در امتداد بولوار نمایشگاه از میدان نمایشگاه تا بزرگراه آزادی به نام زنده یاد آیت الله هاشمی رفسنجانی تغییر نام می یابد.

همچنین بولوار ورودی مجتمع آبادگران نیز به نام آبادگران نامگذاری می شود. ایستگاه ولایت خط دوم قطارشهری مشهد به طبرسی و ایستگاه طبرسی نیز به ولایت تغییر نام داده می شود. این لایحه با 14 رای موافق به تصویب رسید.

در ادامه این نشست لایحه اصلاح بودجه سال جاری شهرداری مشهد مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در بودجه مصوب امسال شهرداری میزان درآمد عمومی و کمک دولت 2 هزار و 855 میلیارد و 434 میلیون تومان است که این رقم با اصلاح بودجه به 2 هزار و 925 میلیارد و 434 میلیون تومان رسید.

بتول گندمی افزود: اعتبارات هزینه ای شهرداری نیز در بودجه مصوب یکهزار و 161 میلیارد تومان بود که این رقم در اصلاح بودجه ثابت ماند.

وی اظهار کرد: در زیرمجموعه های اعتبارات هزینه ای تغییراتی انجام شد به طوریکه هزینه های عمرانی از یکهزار و 232 میلیارد و 334 میلیون تومان به یکهزار و 132 میلیارد و 334 میلیون تومان کاهش یافت ولی هزینه تملکات از 531 میلیارد تومان به 631 میلیارد تومان افزایش یافت.

وی گفت: در زمینه تامین درآمد شهرداری طی 9 ماه امسال عملکرد و گزارش امیدوارکننده ای ارائه نشد.

در این نشست همچنین با موافقت اعضای شورای اسلامی مشهد به شهرداری اجازه داده شد پس از اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح پروژه مشارکتی علویه برای معلولان و افراد کم درآمد را با مشارکت و سرمایه گذاری موسسه خیریه مسکن سازان اهل بیت (ع) توس اجرا کند. گفتنی است این پروژه در زمینی به مساحت تقریبی 16 هزار و 314 متر مربع در بولوار پنجتن اجرا می شود.

همچنین در یازدهمین نشست علنی شورای اسلامی شهر مشهد، طی طرح دو فوریتی محمدرضا کلائی که پیش از این به عنوان معاون امور مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد انتخاب شده بود به عنوان قائم مقام ذی حساب شهرداری مشهد انتخاب شد.

«الحاقیه قرارداد سرمایه‌گذاری پارکینگ عمومی امام رضا(ع)» نیز در دستورکار این جلسه بود و احمد نوروزی در دفاع از طرح ارائه شده توسط کمیسیون امور سرمایه‌گذاری و مشارکت های شورا اظهارکرد: این پارکینگ، یکی از پارکینگ های خوب مشهد بوده که در بیمارستان امام رضا(ع) ساخته شده و از اهمیت بالایی برخوردار است.

طبق مصوبه شورای اسلامی شهر مشهدمقدس در این خصوص به شهرداری مشهدمقدس اجازه داده می‌شود نسبت به الحاق دو بند به قرارداد مربوطه شامل اقدامات مازاد برقرارداد انجام شده توسط سرمایه‌گذار در پارکینگ امام رضا(ع) و تعیین تکلیف ماده 4 اصلاحیه، هزینه های مربوط به تخریب بناهای موجود در محل سایت به متراژ یک هزار مترمربع و نیز ساخت ساختمان گلخانه و زباله‌سوز بیمارستان امام رضا(ع) به متراژ 507 مترمربع اقدام نماید.

 

چرایی تغییر نام ایستگاه‌های قطارشهری و بزرگراه میثاق

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به مصوبه شورا، در خصوص چرایی تغییر نام ایستگاه‌های خط دوم قطارشهری و هم‌چنین بزرگراه میثاق به نام «آیت‌الله هاشمی رفسنجانی» توضیح داد.

احسان اصولی با اشاره به مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص تغییر نام بزرگراه میثاق به نام «آیت‌الله هاشمی رفسنجانی»، اظهار کرد: طرحی در دوره چهارم تنظیم شده بود که تکلیف کرده بودیم در مدت سه ماه کمیته نام‌گذاری و شهرداری را که این نام‌گذاری انجام شود. در این مدت بررسی‌های دقیق و متعددی انجام شد و با خانواده آیت‌الله هاشمی نیز گفت‌وگوهایی داشتیم و پیشنهادات مختلفی مطرح شد و پس از چند جلسه بررسی، نهایتاً ما به تغییر نام بزرگراه میثاق به نام «آیت‌الله هاشمی رفسنجانی» رسیدیم.

وی ادامه داد: بر این اساس، در آستانه سال‌روز وفات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بزرگراه میثاق در حد فاصل بلوار نمایشگاه تا بزرگراه آزادی را به نام مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ثبت کردیم که امروز در شورای شهر هم به تصویب رسید. ان‌شاءالله به‌زودی نام بلوار میثاق به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تغییر خواهد کرد.

اصولی همچنین با اشاره به تعویض نام دو ایستگاه خط دوم قطارشهری، بیان کرد: همانگونه که می‌دانید در قطارشهری مشهد نام ایستگاه پایانی هر مسیر بر روی نشانگر آن قطار درج می‌شود با توجه به اینکه نام ایستگاه آخر خط دوم قطارشهری «ولایت» بوده و بر قطاری که به سمت انتهای طبرسی حرکت می‌کرد ولایت نام می‌گرفت و با توجه به اینکه مردم خیلی با این نام آشنا نبودند و ایستگاه طبرسی یک ایستگاه قبل از ولایت بود، جای این دو ایستگاه را عوض کردیم.

وی افزود: با توجه به این ایستگاه آخر را که در انتهای طبرسی قرار دارد «طبرسی» نام گذاشتیم و ایستگاه قبل از آخر را که پیش از این «طبرسی» نام داشت، «ولایت» نام‌گذاری کردیم و روی قطار نام «طبرسی» درج خواهد شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد، تصریح کرد: همچنین درخواستی از شرکت «آبادگران» که از شرکت‌های قدیمی در حوزه ساخت‌وساز و عمران و تولید مسکن و کارآفرینی در کشور است و کارهای زیادی انجام دادند و خواستگاه آن مشهد است. درخواستی را دادند که قطعه ورودی بزرگراه شهید کلانتری تا درب مجتمع را به اسم خیابان آبادگران نام‌گذاری شود که در کمیته و کمیسیون نام‌گذاری شد و در شورا هم تصویب شد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *