اقدامات ترامپ، انتفاضه‌ای جدید را شعله‌ور می‌کند

عضو هیئت رئیسه کمیسیون حقوقی مجلس گفت: مردم فلسطین به دنبال حقوق پایمال شده خود هستند و این اقدام اخیر ترامپ باعث شعله ور شدن انتفاضه‌ای جدید شده است.

جلیل رحیمی جهان آبادی  در خصوص وجود نشانه‌هایی از شروع انتفاضه چهارم در فلسطین اشغالی بعد از مطرح شدن موضوع انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس افزود: هرگاه رژیم صهیــونیستی اقدامات توهــین آمیز و تحریک آمــیز انــجام می‌دهند همواره منجر به اتحاد مسلمانان در مقابله با اقدامات آنها می‌شود.

نماینده تربت جام، تایباد و باخزر در مجلس شورای اسلامی افزود: مردم فلسطین به دنبال حقوق پایمال شده خود هستند و این اقدام اخیر ترامپ باعث شعله ور شدن انتفاضه‌ای جدید شده است.

وی تأکید کرد: طبق قطعنامه‌های شورای امنیت شهر بیت المقدس بعنوان شهر بی طرف انتخاب شده است و این اقدام ترامپ باعث نقض قطعنامه‌هایی است که جامعه جهانی آن را پذیرفته است و هم چنین طبق اصول دموکراسی که غربی‌ها خود را متولی آن می‌دانند، حق مرم فلسطین است که برای آزاد سازی خاک تحت اشغال خود ساکت نماند.

این نماینده مجلس در دوره دهم خاطر نشان کرد: شهر بیت المقدس که بعنوان قبله اول مسلمانان بشمار می‌آید برای سایر ادیان الهی از جمله مسیحیان و به ویژه مسلمانان جایگاه ویژه‌ای دارد بنابراین این اقدام آمریکا زیرپا گذاشتن تمامی اصول اعتقادی و اخلاقی آنان است و که با شناختی از روحیه ترامپ برای جهانیان آشکار شده است، تصور این اقدام قابل پیش‌بینی بود.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سراشیبی سقوط سرانجام اقدامات ترامپ برای رژیم صهیونیستی است زیرا مسلمانان جهان در قبال آن سکوت نخواهند کرد و ملت ستمدیده فلسطین برای محکوم کردن این اقدام بپا خواهد خواست و رژیم صهیونیستی منتظر انتفاضه‌ای دیگر باشد که بطور قطع بسیار دردآور برای آنان خواهد بود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تصور حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بیت‌المقدس بسیار دردناک و سخت است و سکوت سازمان‌های حقوق بشر نشان داد که تمامی اقدامات آنها فقط بر روی کاغذ است و امید این است که مردم فلسطین بتوانند خاک تحت اشغال خود را از سیطره رژیم نژاد پرست صهیونیستی آزاد کنند و جمهوری اسلامی از هر اقدامی که برای مقابله با اسرائیل صورت بگیرد حمایت قاطع خواهد کرد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *