آگهی‌های غیرمجاز در رسانه‌های مکتوب استان

مدیر بازرسی و نظارت اصناف مشهد نسبت به درج آگهی‌های صنفی غیرواقعی و غیرمجاز رسانه‌های مکتوب در سطح خراسان رضوی هشدار داد.

سید جمال کاظمی روز شنبه افزود: تبصره 3 ماده 17 قانون نظام صنفی صراحت دارد که فرد باید با پروانه کسب نسبت به درج آگهی اقدام کند و این در حالی است که هم اکنون اشخاص با ارائه مجوز شغلی این امکان را می‌یابند که امری تخلف است.

وی افزود: مجوز شغلی که عموما همان پروانه تاسیس است نمی‌تواند ملاک درج آگهی باشد زیرا اخذ پروانه تاسیس به این معناست که دارنده آن در آینده یک مجموعه صنفی را تاسیس خواهد کرد در حالی که این مجموعه صنفی الان وجود ندارد.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف مشهد ادامه داد: هم اکنون در موضوع قالیشویی بیشترین درج آگهی در روزنامه‌ها صورت می‌گیرد. بطور مثال در رصد صورت گرفته توسط بازرسی اتاق اصناف مشخص شد 21 آگهی قالیشویی با پروانه‌های تاسیس متفاوت توسط یک فرد به منظور گرفتن بازار و رقابت با سایر قالیشویان در روزنامه‌ها درج شده است.

وی گفت: حداقل مردم می‌توانند از اتحادیه فرش دستباف تلفنی صحت آگهیها را رصد کنند که آیا این واحد صنفی برای درج آگهی مجاز است یا خیر. چون این افراد به منازل و حریم شخصی و خانوادگی مراجعه می‌کنند و باید دارای کارت و شناسه باشند.

کاظمی افزود: در مراجعه به این واحد صنفی مشاهده شد تمام دسته قبضهایی که فرش را تحویل می‌گیرند و تحویل می‌دهند در یک واحد صنفی به نام 21 قالیشویی ثبت شده که این نوع خدمات دادن موجب کاهش کیفیت و تخلفات متعدد می‌شود.

وی گفت: برای حل این مشکل 14 صنف را که به منازل مراجعه می‌کنند و تعداد اعضای‌شان هم کم نیست طی 14 هفته رصد می‌کنیم تا آگهی‌های غیرمجازی که صادر می‌شود مهار شوند. طی هفته جاری طرح رصد تاسیسات مکانیکی فاقد مجوز به همین منظور در دستور کار است.

 

 

منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *