گردشگری داخلی تضعیف می‌شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشهد گفت: افزایش عوارض خروج از کشور نه تنها موجب تقویت ایران‌گردی نمی‌شود بلکه گردشگری داخلی را تضعیف نیز می‌کند و باعث می‌شود که برخی در برابر آن موضع بگیرند.

احمد دیناری افزود: به منظور تسهیل ورود گردشگر باید سیاست‌های تشویقی برای دفاتر خدمات مسافرتی تورآور جهت ارزآوری به داخل کشور تدوین و اجرایی کنیم، البته به منظور تشویق آژانس‌ها در گذشته به برخی دفاتر جوازهایی اعطا می‌شد اما این قانون نیز دچار بروکراسی و عملا ناکارآمد شد.

وی ادامه داد: کارشناسان و آشنایان به گردشگری طی چند وقت اخیر اعلام کردند که افزایش یکباره قیمت عوارض خروج از کشور کمکی به صنعت گردشگری نمی‌کند و در واقع ایجاد تعادل بین ورودی و خروجی گردشگر، وضعیت این صنعت را بهبود خواهد بخشید.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشهد یادآور شد: مردم با سفر کردن باید دنیا را ببینند و به قدرت لایزال خداوند پی ببرند، تجربه بیشتری کسب کنند و پخته‌تر شوند، سفر موجب می‌شود روحیه مردم تغییر کند و زندگی بانشاط‌‌تری داشته باشند.

وی تاکید کرد: راه توسعه صنعت گردشگری این است که شرایط برای ورود گردشگر تسهیل شود، در این صورت، تراز اقتصادی ورود و خروج گردشگر متعادل می‌شود و بعضا ممکن است به سمت ورود بیشتر گردشگر نیز برود، لذا باید در لایحه افزایش عوارض باتوجه به مخالفت‌هایی که صورت گرفته است اصلاحاتی انجام گیرد.

دیناری درباره این موضوع که گفته می‌شود افزایش عوارض، سبب رونق سفر داخلی می‌شود، بیان کرد: من با این صحبت موافق نیستم چراکه کسانی که بخواهند سفر خارجی بروند و توانایی مالی آن را هم داشته باشند قطعا سفر خارجی را ترجیح می‌دهند و افزایش عوارض نه تنها موجب تقویت ایران‌گردی نمی‌شود بلکه گردشگری داخلی را تضعیف نیز می‌کند و باعث می‌شود که در برابر آن موضع بگیرند.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *