فرهنگ غنی این منطقه وصف ناپذیر است

گردشگر اروپایی که از دیدن آسبادهای نشتیفان شگفت زده شده بود گفت: آسبادهای نشتیفان ابداعی مهندسی و بسیار عالی است و تحسین می کنم انسانهایی را که توانسته اند در زمان های خیلی گذشته این بنا را بوجود بیاورند و برایم جالب است که هنوز تعدادی از این آسبادها فعال هستند.

محمود باعقیده مدیر اداره میراث فرهنگی شهرستان خواف در این باره افزود: برناردت لئونارد گردشگر اروپایی در بازدید از جاذبه‌های تاریخی شهرستان خواف فرهنگ و تاریخ خواف را بسیار غنی و وصف ناپذیر عنوان کرد.

او افزود: این گردشگر اروپایی که در شب یلدا مهمان مردم خواف بود با اسکان در اقامتگاه بوم گردی پوریعقوب ضمن آشنایی با جشن یلدا از نزدیک شاهد آداب و رسوم خانواده ایرانی در شب یلدا بود.

باعقیده تصریح کرد: این گردشگر اروپایی که در سومین سفر خود به ایران شهرستان خواف را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کرده بود در بازدید از آسبادهای نشتیفان و مدرسه تاریخی غیاثیه خرگرد، این مدرسه را از لحاظ معماری بسیار زیبا با رنگهای گرم و با وقار توصیف کرد.

برناردت لئونارد گردشگر اروپایی که از دیدن آسبادهای نشتیفان شگفت زده شده بود گفت:آسبادهای نشتیفان یک ابداع خیلی مهندسی و بسیار عالی است و تحسین می کنم  انسانهایی را که توانسته اند در زمانهای خیلی گذشته این بنا را بوجود بیاورند و برایم جالب است که هنوز تعدادی از این آسبادها فعال هستند.

برناردت لئونارد در ادامه از تفاوتی که بین آنچه رسانه های خارجی از ایرانی ها توصیف می کنند و آنچه که  او دراینجا می بیند اظهار تعجب کرد وگفت: ما در کشور خود جشن های ملی و مذهبی زیادی داریم اما جشن بلند ترین شب سال را نداریم و این برایم جالب و شگفت آور است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *