امنیت

بعد از برقراری آرامش نسبی در فضای این روزهای استان و کشور، شاید عده­ای به این فکر کنند که حل این موضوع تنها پاک کردن صورت مساله است. یا آتشی است که زیر خاکستر نهفته است. در حالی که پاسخگویی به مطالبات مردم، برقراری شرایط مطلوب اقتصادی یا هر گزینه دیگری که برای پیشرفت جامعه لازم باشد، از مسیر امنیت می‌گذرد. در سایه اغتشاش و ناآرامی نه فقط اغتشاشگران که همه جامعه آسیب می‎‌بینند.

روز گذشته استاندار خراسان رضوی در همین زمینه گفت: تمام اعتراضات باید در سایه امنیت مطرح شود، اعتراض برای حل یک معضل است، اما اغتشاش با هدف به هم ریختگی انجام می‌شود.

علی رضا رشیدیان در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: حرکت دشمن آرامش، امنیت و پیشرفت ملت ایران را نشانه گرفته و هوشیاری مردم این توطئه‌ها را خنثی می‌کند.

 

دشمن، امنیت را هدف گرفته است

وی با بیان این که دشمنان و آشوب گرانی که متصل به خارج کشور هستند، امنیت و آرامش مردم را نشانه گرفته­اند، خاطر نشان کرد: در چند روز اخیر با سلسله حرکت‌هایی مواجه شده‌ایم که ابتدا با اعتراض به موضوعی به نام گرانی مطرح شد اما مورد سوء استفاده دشمنان قرار گرفت.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: تمام زندگی و حیات بشری در بستر امنیت شکل می‌گیرد و در این قالب است که میتوان تشکیل خانواده داد، تحصیل و در عرصه‌های مختلف فعالیت کرد.

رشیدیان تاکید کرد: برای کشور در حال توسعه و پیشرفت مهم­ترین مقوله حفظ امنیت و آرامش جامعه است. اعتراضات اجتماعی اگر امنیت را از جامعه بگیرد امکان زیست انسانی را از تمامی مردم گرفته و چنین جامعه­ای امکان رشد و حل مشکل را از دست خواهد داد.

وی بیان کرد: در چند روز اخیر عده­ای که با خارج از کشور ارتباط دارند با موضوع‌های اعتراضی امنیت کشور را هدف گرفته و در تلاش برای مخدوش کردن شرایط پیشرفت جامعه هستند.

 

اعتراض برای حل مشکلات است و اغتشاش برای تخریب

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر این که تمام اعتراضات باید در سایه امنیت مطرح شود، گفت: اعتراض برای حل یک معضل است، اما اغتشاش با هدف به هم ریختگی انجام می‌شود، مردم اگر احساس می­کنند مشکلی وجود دارد با طرح آن می­توانند مسئولان را در حل آن مساله یاری دهند، اما افرادی که این‌گونه به اغتشاش دست زدند، هدفشان شکست مردم و ملت ایران بوده و مردم با هوشیاری اجازه ندادند این امر محقق شود و نشان دادند با وجود سرمایه­گذاری سنگین دشمن هوشیارتر از گذشته عمل می­کنند.

استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی بر دو پایه مهم جمهوریت و اسلامیت شکل گرفته است، گفت: اصل جمهوریت برمبنای مردم و محور قرار دادن مردم برای انتخاب مسئولان کشور است و اصل اسلامیت نیز به معنای اداره کشور بر اساس ارزش‌های اسلامی است.

رشیدیان افزود: ارزش‌های دینی و الهی کامل ترین قوانین برای رشد و توسعه زندگی انسانی به شمار میروند.

 

در سایه امنیت مشکلات قابل پیگیری است

وی با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی بدون مردم معنا ندارد، تاکید کرد: در کارهای اجرایی همیشه نارضایتی وجود دارد، زیرا تنها دیکته نانوشته است که غلط ندارد.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: در همه جای دنیا آنچه در دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود مورد رضایت 100 درصد مردم نیست و حتی در کشورهایی که مدعی مهد دموکراسی هستند نیز نارضایتی‌ها در خشن ترین حد خود ظهور و بروز می­کند.

رشیدیان با قدردانی از مردم فهیم و همیشه در صحنه برای حضور در راهپیمایی سالروز 9 دی، افزود: از نیروهای امنیتی و انتظامی نیز که در نا آرامی‌ها خویشتن داری و با رافت برخورد کردند، تشکر می­کنم.

وی یادآور شد: خوشبختانه اکنون آرامش و امنیت در تمام سطح شهر مشهد و شهرستان‌های استان خراسان رضوی برقرار است و مشکل امنیتی وجود ندارد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه در سایه امنیت با پیگیری‌ها مشکلات قابل حل است، گفت: در نظام جمهوری اسلامی ساز و کارهای متعددی برای رسیدگی به مشکلات دیده شده است که از آن جمله سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات و بخش‌های بازرسی ادارات است.

 

«میز خدمت» راهی برای تسهیل فرایندهای اداری

رشیدیان افزود: علاوه بر این ماه گذشته رئیس جمهوری دستور فعال شدن میز خدمت در کلیه ادارات، با هدف خدمت به مردم و تسهیل در فرایندهای اداری، را صادر کرد.

وی بیان کرد: امسال تکریم ارباب رجوع در کنار موضوع اقتصاد مقاومتی و رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی مورد تاکید بوده است.

رشیدیان تاکید کرد: اعتراض حق مردم است و فرق نظام جمهوری اسلامی با طاغوت در این است که در این نظام مردم حق دارند سوال بپرسند و مدیران موظف به پاسخگویی هستند.

وی اظهار کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز به عنوان نمایندگان مردم از مسئولان نظام سوال می­پرسند و موضوعات را پیگیری می‌کنند، بنابراین در ضرورت حق سوال و اعتراض شکی نیست.

 

جای اعتراض کف خیابان نیست

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: بنابراین اگر بنا باشد در مورد موضوعی مانند مسئله گرانی بحث شود و اعتراض صورت گیرد مسلما محل این اعتراض در کف خیابان نیست.

رشیدیان تاکید کرد: برخی دشمنان طی ماه‌های گذشته گفته بودند که جنگ را به داخل ایران میبریم و هم اکنون تلاش دارند آرامش و امنیت مردم ایران را که مورد حسرتشان بود، خدشه­دار کنند.

وی با بیان اینکه ایران جزیزه آرامش و امن در منطقه بوده و هست و همین امر موجب حسادت بدخواهان و حسودان شده بود، گفت: با انجام اغتشاشات اخیر همین دشمنان، ناامنی در ایران را جشن گرفتند.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: خوشحالی افرادی مانند نتانیاهو، ترامپ و گروهک‌های درهم شکسته تروریستی که سابقه 17 هزار ترور در ایران را دارند، اقدامی مضحک است.

رشیدیان با بیان اینکه هتک حرمت به پرچم ایران اقدامی بود که احساسات ملی را برانگیخت، افزود: بیش از 250 هزار شهید در کشور داریم و در زمان تشییع هر شهید پرچم سه رنگ ایران بر پیکرش بوده است.

وی با اشاره به هوشیاری مردم ایران اظهار کرد: بی­توجهی مردم هوشمند ایران به فراخوان‌های پی در پی­نشان از هوشمندی آنان دارد.

استاندار خراسان رضوی گفت: دستگاه امنیتی در طول 39 سال گذشته توطئه‌های فراوانی را خنثی کرده است و اگر دشمنان تا کنون نتوانستند کاری انجام دهند به این دلیل است که پشتوانه مردم حامی ناجیان امنیت بوده است.

استاندار خراسان رضوی در ادامه سخنانش با بیان اینکه ملت صاحب اصلی نظام و کشور هستند، افزود: احزاب، رسانه‌ها، خانه احزاب در استان، ملاقات‌های عمومی مسئولان با مردم و ارتباط مردم و مسئولان از راه­های بیان خواسته‌ها و پیگیری مسائل و مشکلات مردم است.

رشیدیان در ادامه تجمع مردمی در روز پنجشنبه هفته جاری را نماد همدلی و اتحاد مردم برای قدردانی از استقلال نظام اسلامی در سایه رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: در این روز قطعا شاهد حضور پرشور و گسترده مردم در صحنه خواهیم بود.

 

مدیریت افزایش قیمت تخم مرغ در استان

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به گرانی تخم مرغ و مدیریت این روند در خراسان رضوی افزود: کمترین میزان افزایش قیمت تخم مرغ در این استان بوده است و روز گذشته نیز با 100 خرده فروش متخلف در این زمینه برخورد شده است.

رشیدیان تاکید کرد: در خراسان رضوی به موضوع اشتغال توجه ویژه شده است، بطوری که میزان بیکاری در این استان از 14.2 درصد در ابتدای سال اکنون به 10 درصد رسیده است.

وی با اشاره به سفر اخیر معاون اول رئیس جمهوری به خراسان رضوی گفت: در این سفر بیش از 24 هزار میلیارد ریال پروژه افتتاح شد و چند برابر این میزان نیز پروژه‌های صنعتی، اقتصادی و عمرانی در حال احداث تا پایان امسال بهره­برداری می­شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: در این سفر همچنین یک هزار و 690 خانه بازسازی شده آسیب دیده از زلزله و عملیات گازرسانی به 180 روستا در این استان بهره­برداری شد.

 

 

معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی :

غلبه بر مشکلات در فضای آرام میسر است

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: غلبه بر مشکلات در فضای آرام میسر است زیرا در فضای ناآرام و هیجانی فرآیند توسعه همه جانبه و مشارکت مردم برای حل مسائل با چالش مواجه میشود.

سید جواد حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در جریان ناآرامی‌ها مردم مورد تعرض قرار میگیرند، کسب و کار و زندگی آنان با مشکل مواجه می­شود، قانون شکنی و هنجارشکنی رخ می­دهد.این مسائل با آرمان‌های ملت ایران که قرن‌ها برای آن تلاش کرده اند مغایرت و تضاد دارد.

وی ادامه داد: حاکمیت و دولت اعتقاد موثق دارد که از مردم جدا نیست. دولت معتقد است همه مشکلات اقتصادی دامن­گیر جامعه با تلاش جهادی مضاعف و مشارکت مردم قابل حل است. در ناآرامی‌های اخیر مردم نیز بطور آشکار متوجه شدند ریشه اصلی ادامه تجمع‌ها به معاندان و دشمنان نظام بر می­گردد لذا صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: مردم ایران در برهه‌های مختلف تاریخ با چالش مواجه شده­اند اما زمانی که احساس کنند دشمنان از خارج قصد چالش و ایجاد مشکل دارند وارد عرصه شده و اجازه تعرض نمی­دهند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران درعرصه‌های داخلی و بین‌المللی در دوره اخیر پیروزی­های زیادی را تجربه کرده است. امنیت بی­بدیل ایران در فضای ناامن منطقه خاورمیانه، سیاست خارجی موفق و سازماندهی شکست داعش خیلی از دشمنان انقلاب اسلامی نظیر آمریکا و صهیونیست‌ها را عصبانی کرده است.

حسینی ادامه داد: از سوی دیگر متغیرهای اقتصادی نظیر مهار تورم، رشد اقتصادی و زمینه سازی برای اشتغالزایی در جامعه عصبانیت بیش از پیش دشمنان نظام را در پی داشت. آنان تمایل داشته و دارند مسیر موفقیت و شکوفایی در ایران اسلامی حفظ نشود یا متوقف گردد.
 

مردم تفاوت بین اعتراض واغتشاش را می­دانند

وی گفت: نظام جمهوری اسلامی برخاسته از انقلاب اسلامی با حضور مردم محقق شده است. جمهوری اسلامی از همان ابتدا و در تمام مراحل با اعتنا و اتکا مردمی پیش رفته و نمونه بارز آن برگزاری انتخابات بطور میانگین هر ساله و انتخاب ارکان و اضلاع نظام با رای مردم است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: دولت‌های یازدهم و دوازدهم نیز با رای مردم روی کار آمده­اند لذا وقتی نظامی متکی به مردم باشد قانون اساسی این نظام حق اعتراض را برای مردم به رسمیت شناخته است.

 

طرح‌های ویژه برای روستاها

وی بر اینکه مردم تفاوت بین اعتراض و اغتشاش را می­دانند تاکید و بیان کرد: مردم می‌توانند در زمینه‌های مختلف اعتراض داشته باشند و بیان این اعتراض‌ها در قالب احزاب، تشکل‌ها و تجمع‌های قانونی امکانپذیر است.

حسینی ادامه داد: دولت در راستای اشتغالزایی جوانان، رونق تولید، مهار و کاهش آسیب‌های اجتماعی، مقابله با حاشیه نشینی و نابرابری اجتماعی تلاش مضاعف دارد و در برنامه ششم توسعه آن‌ها را مورد تاکید قرار داده است.

 

برنامه­‌ریزی برای 1600 روستا در خراسان رضوی

وی ایجاد اشتغالزایی و طرح‌های ویژه در 25 هزار روستا را از برنامه‌های دولت عنوان و بیان کرد: هزار و 600 روستا از این تعداد متعلق به خراسان رضوی است. بر اساس این برنامه در هر روستا باید دو طرح اشتغالزایی اجرا شود.

معاون استاندار خراسان رضوی به مشکلات مالی مردم نیز اشاره و بیان کرد: دولت برای رفع مشکلات 11 هزار میلیارد ریال تزریق کرد تا افراد درگیر از بحران‌های مالی نجات یابند. هم اکنون 98 درصد مشکلات مردم در این زمینه حل شده است.

وی به کنترل قیمت تخم مرغ در خراسان رضوی نیز اشاره و بیان کرد: نوسان قیمت تخم مرغ در استان با تنظیم و کنترل بازار به سرعت مهار شد.

 

ریل‌گذاری مجلس، نظارت قوه قضائیه

حسینی افزود: دولت وظیفه خود میداند تمام تلاش را بکار گیرد تا روز به روز مشکلات مردم کاسته شود. تحقق این اهداف به دو عامل شامل مشارکت مردم در تمام اضلاع و ارکان تصمیم­گیری و نیز ایجاد امنیت، فضای آرام و با ثبات در جامعه بستگی دارد.

وی ادامه داد: توسعه، پیشرفت و رفع مشکلات مردم به معنای عام کلمه با همکاری همه قوا میسر است. گرچه دولت همواره در مسائل اجرایی، توسعه و رفع مشکلات نقش نخست را دارد اما اقدامات مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه نیز در این مسیر از اهمیت بسزایی برخوردار است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: مجلس با ارائه طرح‌ها و قوانین خوب می­تواند ریل گذاری مناسب کرده و بستر پیشرفت اقتصادی را فراهم کند. دستگاه قضایی نیز می‌تواند با استقرار قاطع و شفاف عدالت زمینه عدالت و امنیت سرمایه­گذاری و شغلی را بیش از پیش در کشور ایجاد کند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *