استفاده از گوشت صورت گاو در ترکیبات همبرگر

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان خراسان رضوی گفت: تعدادی همبرگر تحت عنوان همبرگر 60 درصد گوشت کشف گردید که حاوی گوشت صورت و لب گاو و گوساله به صورت مخلوط بود.

سید جمال کاظمی ضمن اشاره به اقدامات و گشتهای ویژه اصناف طی چند روز گذشته افزود: با توجه به تخلف محرز در تولید همبرگر مذکور صورتجلسه تخلف ثبت و پس از اخذ نظر کارشناسی از معاونت غذا و دارو رسیدگی‌های بعدی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: 70 قوطی رنگ زعفران حاوی مواد تارترزین و فاقد استاندارد، سیب سلامت و نام و نشان واحد تولید کننده در سطح عرضه و مصرف توزیع شده بود، کشف و ضبط گردید.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان خراسان رضوی به مردم و واحدهای صنفی استفاده کننده از این نوع تولیدات هشدارداد: مردم و واحدهای صنفی دقت نظر کافی در داشتن استاندارد،سیب سلامت و سایر موارد بهداشتی به ویژه نام و نشان معتبر را داشته باشند و از خریدن موارد غیر بهداشتی جدا پرهیز نمایند.

سید جمال کاظمی تصریح کرد: همچنین 70 بطری عرقیات فاقد مجوزهای بهداشتی از واحدهای صنفی فروشندگان گیاهان دارویی و تعداد 300 عدد قرص برنج از واحدهای صنفی فروشندگان سموم و دفع آفات نباتی کشف و ضبط گردید و پرونده‌های تخلف آنها جهت اقدامات بعدی تشکیل گردید.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *