پایان‌نامه‌های دانشگاهی را به سمت تجاری‌سازی سوق می‌دهیم

نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه پایان نامه‌های دانشگاهی را به سمت تجاری سازی سوق دهیم، گفت: اگر تحقیقات و پایان نامه‌های دانشجویی منجر به کسب درآمد یا اختراعی بشود، مشوق‌هایی برای استاد و دانشجو در نظر گرفته خواهد شد.

امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه پایان نامه‌های دانشگاهی را به سمت تجاری سازی سوق دهیم و تاثیر آن بر شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: سیاست گذاری‌هایی در این امر رخ داده و مصوباتی در این خصوص در شورای عالی انقلاب فرهنگی که مرجع قانون گذاری در حوزه علم و فرهنگ تصویب شده است.

وی افزود: اگر تحقیقات و پایان نامه‌های دانشجویی منجر به کسب درآمد یا اختراعی بشود، مشوق‌هایی برای استاد و دانشجو در نظر گرفته خواهد شد لذا این امر یک سیاست مطلوب است که توسط قانون گذاران پایه گذاری شده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مانند بسیاری از حوزه‌های دیگر فرآیند اداری و اجرایی ما بسیار کند است و هم با محدودیت منابع رو به رو هستیم و حمایت‌های مالی پیش بینی شده به طور کامل محقق نمی شود.

قاضی زاده‌هاشمی ادامه داد: در مجلس درصدد این هستیم که تسهیل گری در همه امور اتفاق بیافتد و حمایت‌های خاص از حوزه علم و فناوری، بنیاد نخبگان یا شرکت‌های دانش بنیان انجام شود.

image_print
1 پاسخ
  1. escape room
    escape room گفته:

    Hi there, just became alert to your blog through Google, and found that it is really informative.
    I am gonna watch out for brussels. I will appreciate if
    you continue this in future. A lot of people will be benefited
    from your writing. Cheers! Lista escape room

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *