1

پایان‌نامه‌های دانشگاهی را به سمت تجاری‌سازی سوق می‌دهیم

نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه پایان نامه‌های دانشگاهی را به سمت تجاری سازی سوق دهیم، گفت: اگر تحقیقات و پایان نامه‌های دانشجویی منجر به کسب درآمد یا اختراعی بشود، مشوق‌هایی برای استاد و دانشجو در نظر گرفته خواهد شد.

امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه پایان نامه‌های دانشگاهی را به سمت تجاری سازی سوق دهیم و تاثیر آن بر شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: سیاست گذاری‌هایی در این امر رخ داده و مصوباتی در این خصوص در شورای عالی انقلاب فرهنگی که مرجع قانون گذاری در حوزه علم و فرهنگ تصویب شده است.

وی افزود: اگر تحقیقات و پایان نامه‌های دانشجویی منجر به کسب درآمد یا اختراعی بشود، مشوق‌هایی برای استاد و دانشجو در نظر گرفته خواهد شد لذا این امر یک سیاست مطلوب است که توسط قانون گذاران پایه گذاری شده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مانند بسیاری از حوزه‌های دیگر فرآیند اداری و اجرایی ما بسیار کند است و هم با محدودیت منابع رو به رو هستیم و حمایت‌های مالی پیش بینی شده به طور کامل محقق نمی شود.

قاضی زاده‌هاشمی ادامه داد: در مجلس درصدد این هستیم که تسهیل گری در همه امور اتفاق بیافتد و حمایت‌های خاص از حوزه علم و فناوری، بنیاد نخبگان یا شرکت‌های دانش بنیان انجام شود.