یارانه «فیاض‌بخش» از سال گذشته افزایش نیافته است

مدیرعامل موسسه خیریه توانبخشی فیاض‌بخش از افزایش‌نیافتن یارانه پرداختی به موسسه فیاض‌بخش از سال 1395 خبر داد.

یوسف کامیار در خصوص موسسه خیریه فیاض‌بخش افزود: موسسه خیریه توان‌بخشی و نگهداری معلولین جسمی‌حرکتی شهید فیاض‌بخش مشهد، بزرگ‌ترین مجموعه توانبخشی جسمی‌حرکتی کشور و منطقه است که در حال حاضر به 550 معلول در سنین مختلف از شیرخوارگی تا کهنسالی در دو دسته آقایان و بانوان، به صورت شبانه‌روزی خدمات پزشکی، درمانی و … ارائه می‌کند.

وی افزود: علاوه بر معلولین جسمی‌حرکتی، پذیرای برخی از انواع دیگر معلولین نیز هستیم. شاید فردی باشد که علاوه‌بر معلولیت جسمی‌حرکتی، نابینا نیز باشد، اما اصل مجوز مجموعه برای معلولین جسمی‌حرکتی است. به جز 550 معلول نام‌برده، حدودا 80 معلول قطع نخاعی نیز تحت پوشش موسسه فیاض‌بخش هستند. با توجه به اینکه این افراد خانواده دارند و در منازل خود زندگی می‌کنند، تیم‌های مخصوص به این مکان‌ها اعزام شده و خدمات در منزل افراد به آنها ارائه می‌شود.

کامیار با اشاره به امکانات موجود در مجموعه فیاض‌بخش تصریح کرد: مراکزی مانند دندانپزشکی و آب‌درمانی فیاض‌بخش  به معلولانی که از بیرون هم به این اماکن مراجعه کنند، خدمات لازمه را ارائه می‌کنند. دندانپزشکی ما بزرگ‌ترین کلینیک در کشور است که اتاق عمل هم دارد. افرادی که با توجه به مشکلات ذهنی یا نخاعی قادر به نشستن نیستند با بیهوشی، مداوا می‌شوند.

مدیرعامل موسسه خیریه توانبخشی فیاض‌بخش در خصوص مشارکت مردم در امور خیر مربوط به این موسسه گفت: خیرین و خانواده‌ها حضور خوبی دارند، مردمی که حتی معلولی هم در اینجا ندارند با حضور و رسیدگی خود به معلولین روحیه می‌دهند. 80 درصد از هزینه‌های فیاض‌بخش با کمک مردم نوع‌دوست کشورمان تامین می‌شود.

کامیار با تاکید بر اینکه معلولین هم حق زندگی دارند، تصریح کرد: معلولین همچون مردم عادی از حقوق شهروندی برخوردارند. ما وظیفه داریم در جامعه‌ای که هستیم، یار و یاور این عزیزان باشیم. هر کدام از ما اگر کاری از دستمان برآید باید انجام دهیم. هزینه زندگی معلولان طبیعتا بیشتر است و با حمایت و کمک‌های مردمی است که این موسسه توانسته به حیات خود ادامه دهد. امیدوارم در ادامه هم همچنان از محبت‌های مردم بتوانیم بهره‌مند شویم. هزینه‌های مرکز روز به روز افزایش می‌یابد، موارد مختلف و پرهزینه‌ای داریم. افراد معلول علاوه بر داشتن تمام نیازهای یک انسان سالم، به پول زیادی برای برای درمان و نگه‌داری نیاز دارند.

وی در خصوص همراهی مسئولین و نهادهای مختلف افزود:  مسئولان مشغله زیادی دارند اما خواهش ما این است که بیشتر به فکر ما باشند. امیدواریم در چارچوب قوانینی که دارند، اگر برایشان میسر است کمک کنند. یارانه‌ای که به آسایشگاه تعلق گرفته از سال 1395 هیچ تغییری نکرده‌است. در صورتیکه هزینه‌ها در این سال‌ها بالاتر رفته‌است، ضمن اینکه یارانه‌ای که به ما تعلق می‌گرفته در همان سال 95 هم اندک بوده، چه برسد به اینکه تغییری هم در آن ایجاد نشود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *