پولی به صندوق درمان کارگران واریز نشد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به دستور رئیس جمهوری مبنی بر جداسازی ۹ بیست و هفتم حق درمان بیمه کارگران گفت: دستور رئیس جمهوری قانون بوده و اجرا نکردن آن، قانون‌شکنی مسلم است.

بهروز بنیادی افزود: در بندهای بودجه ۹۶ مصوب شده بود که ۹ بیست و هفتم حق درمان بیمه کارگران باید در صندوق جداگانه‌ای واریز شود تا صرفا به درمان کارگران اختصاص پیدا کند و بر همین اساس مقرر شد تامین اجتماعی طبق قانون بودجه ۹۶ و همچنین دستور صریح رئیس جمهوری این سهم را پرداخت کند.

وی با اشاره به جلسه‌ای که چندی پیش در خصوص جداسازی سهم درمان کارگران در مجلس برگزار شد، ادامه داد: در این جلسه که مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی نیز حضور داشت، بیان کرد که این حساب از قبل ایجاد شده است.

نماینده مردم کاشمر، خلیل آباد و بردسکن در مجلس با بیان این مطلب که طبق گزارش‌های واصله، حساب جداگانه‌ای برای واریز سهم درمان کارگران ایجاد شده و تامین اجتماعی بر تعهد خود پایبند است، اظهار کرد: با این حال ممکن است به دلایل گوناگونی پولی در حساب موجود نباشد و می‌توان این احتمال را داد که صرف مسیرهای دیگری نظیر پرداخت حقوق به بازنشسته‌ها شده باشد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: با وجود اظهارات مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی، مجلس نقش نظارتی خود را به مراتب شدیدتر از گذشته ایفا خواهد کرد و در صورتی که سهم درمان کارگران کاملا شفاف سازی نشود، تذکر، سوال، استیضاح از وزیر رفاه و تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *