پارلمان مشورتی بانوان فرصتی برای ساماندهی مسائل این قشر است

امام جمعه گناباد گفت: پارلمان مشورتی بانوان را فرصتی برای حضور بیشتر و ساماندهی مسائل این قشر توصیف و بیان کرد: لزوم ایجاد یک تشکل مربوط به خانمها برای فعالیت تشکیلاتی در حوزه مسایل زنان از سالهای گذشته احساس می‌شد که با تشکیل پارلمان این مهم محقق شد.

حجت الاسلام حسن صادقی نسب عصر یکشنبه در دیدار با اعضای پارلمان مشورتی بانوان گناباد افزود: توجه بیشتر کمیسیون فرهنگی پارلمان بانوان برای ارتقای فرهنگ دینی، تربیت فرزندان، همسرداری و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه ضروری است.

وی بر لزوم آموزش و رواج فرهنگ ساده زیستی و دوری از تجملگرایی در میان بانوان نیز تاکید و بیان کرد: نقش پارلمان بانوان در این زمینه مهم است.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ خرید کالاهای ایرانی در جامعه و از جمله بین بانوان اقدام مهمی برای حمایت از کالای ایرانی محسوب می‌شود که این مهم نیز باید به خصوص در زمان خرید جهیزیه مورد توجه خاص قرار گیرد و پارلمان بانوان برای فرهنگ سازی آن بکوشد.

امام جمعه گناباد گفت: با توجه به فراهم نبودن زمینه اجتماعی از جمله در شهرهای کوچک مطالبات بیش از حد بانوان آسیب‌ها و مشکلاتی در خانواده‌ها به همراه دارد لذا خواسته‌ها باید در حد متعادل مطرح شوند.

رییس پارلمان بانوان گناباد هم در این دیدار بررسی کمبودها و نواقص در حوزه بانوان و ارائه راهکار به دستگاههای اجرایی ذیربط را مهم‌ترین وظیفه و ایجاد بانک اطلاعات بانوان شهرستان و رایزنی برای ایجاد بازارچه ارائه محصولات زنان شهر و روستا را از اقدامات در دست انجام این پارلمان برشمرد.

بهناز افضلیان‌مند گفت: برگزاری کارگاههای فرزندپروری برای مادران، اهدای خون و کمک به هلال احمر در ساماندهی کمک‌های مردم به زلزله زدگان کرمانشاه از دیگر فعالیتهای پارلمان بانوان گناباد از ابتدای تاسیس تاکنون محسوب می‌شوند.

 

 

منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *