مردم حساسیت خاصی به رعایت حقوق شهروندی در چارچوب‌های اعتقادی دارند

فرماندار مشهد گفت: مردم حساسیت خاصی در رعایت عفاف و حجاب و حقوق شهروندی در چارچوب های اعتقادی دارند.

محمدرحیم نوروزیان امروز در جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی که در فرمانداری مشهد برگزار شد، افزود: براساس آموزه های قرآنی به مومنین تاکید شده که باید در وهله نخست از خود و خانواده خود مراقبت کنند. بر همین مبنا در نظام جمهوری اسلامی ایران، دولت خانواده خود را در اولویت قرار داده و پیگیر موضوع حفظ و صیانت حقوق شهروندی و موضوعات مرتبط با عفاف و حجاب است.

نوروزیان خاطرنشان کرد: ما باید توجه داشته باشیم در نظام جمهوری اسلامی زندگی می کنیم و مردم این کشور حساسیت خاصی روی برخی مسائل دارند و توقع دارند این مسایل در چارچوب های نظام اعتقادی به دقت رعایت شود که عفاف و حجاب و حقوق شهروندی که در بین مردم از آن تعبیر به حق الناس می شود، از این مسایل است.

فرماندار مشهد تاکید کرد:  البته عفاف و حجاب شامل هم آقایان و هم بانوان می شود. یکی از ارکان امنیت عمومی جامعه همین رعایت عفاف و حجاب و حقوق شهروندی است. دولت نیز مصوبه ای در این خصوص دارد که ماحصل این پیگیری ها و اقدامات راه اندازی ستادی با عنوان صیانت از حریم امنیت عمومی و عفاف و حجاب و حقوق شهروندی است که در قالب تکلیف برای دستگاه ها در دو بخش عفاف و حجاب و حقوق شهروندی تعیین شده است واین ستاد در فرمانداری مشهد نیز فعال است و همه ادارات هم باید این موارد را رعایت کنند. در هر اداره ای بالاترین مقام سازمان، رئیس و یکی از معاونان وی دبیر این ستاد خواهد بود.

وی بیان کرد: همه دستگاه های اجرایی و ادارات باید این ستاد را تشکیل بدهند و اقدامات مربوط به آن را دنبال کنند.

نوروزیان تاکید کرد: این چک لیست ها محور ارزیابی قرار خواهد گرفت و رتبه هر دستگاه بر مبنای همین ارزیابی‌ها مشخص می شود. همچنین تاکید بر این بوده که بخشی از ارزشیابی مربوط به مدیران دستگاه ها نیز بر همین مبناست.

همچنین وی دراین نشست با اشاره به حادثه اشترانکوه لرستان و کشته شدن تعدادی از کوهنوردان مشهدی تصریح کرد: امیدواریم پس از این چنین اتفاقات ناگواری رخ ندهد و از درگاه خداوند علو درجات و رحمت واسعه الهی برای درگذشتگان و برای خانواده‌های آنان صبر و اجر مسالت می‌نماییم.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *