صنایع فرهنگی بومی، موتور محرک اشتغال

معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی گفت: پیشران توسعه استان، زیارت و گردشگری زیارت است و صنایع فرهنگی بومی موتور محرک اشتغال و ارتقای فرهنگ در استان هستند.

سید جواد حسینی روز یکشنبه در نشست شرکت‌های عضو مرکز رشد فناوری‌های فرهنگی و زیارت پارک علم و فناوری استان که در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد، افزود: توسعه کسب و کارهای مبتنی بر فناوریهای فرهنگی  و توسعه محصولات و خدمات جدید و فناورانه براساس تقاضا ونیاز حوزه‌های فرهنگی و زیارت که از جمله اهداف این مرکز رشد می‌باشد کمک شایانی به ارتقای صنایع فرهنگی داخلی حوزه زیارت می‌کند.

معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی اقبال تولید کنندگان به صنایع فرهنگی را کم دانست و اظهار کرد: به دلیل قوانین دست و پاگیر و وجود کالای خارجی و قاچاق  تولید کنندگان کمتر به سمت تولید محصولات فرهنگی می‌روند.

حسینی با اشاره به اینکه گردشگری خرید یکی از انواع مهم گردشگری است که نقش مهمی در اقتصاد کشورها دارد، اظهار داشت: 90 درصد آسیایی‌ها و 55 درصد ایرانی‌ها خرید را نیز در سبد سفرهای خود قرار می‌دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: 99 درصد زائرینی که به شهر مشهد سفر می‌کنند، خرید را نیز در برنامه‌های سفر خود قرار می‌دهند.

حسینی با اشاره به 2 هزار و 500 میلیارد دلار ارزش افزوده سوغات در مشهد، عنوان کرد: 75 درصد  کالاهایی که به عنوان سوغات خریداری می‌شود خارجی است و متاسفانه 21 درصد آن کالای قاچاق است.

وی افزود: باید با کمک به بخش خصوصی توان تولید کالاها و سوغات بومی ارتقا پیدا کند و رونق صنایع فرهنگی و دستی استان موجب کاهش ورود کالای قاچاق بویژه کالاهای قاچاق حوزه زیارت می‌شود.

حسینی در ادامه گفت: ستاد تسهیل دراستان که با هدف رونق بخشی به تولیدات داخلی شکل گرفته است می‌تواند به یاری شرکت‌های عضو مرکز رشد فناوری‌های فرهنگی و زیارت در راستای تولید محصولات فرهنگی بیاید.

وی افزود: معرفی کالاهای تولیدی فرهنگی به دستگاه‌ها و جامعه مخاطب مصرف کننده و نیز استفاده از بستر همایش‌ها و رویدادهای ملی و بین المللی می‌تواند فرهنگ سازی مصرف و معرفی این کالاها را موجب شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *