محدودیت معلولان نباید منجر به محرومیت آنان شود

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: افراد معلول محدودیت دارند، اما نباید این محدودیت منجر به محرومیت از حقوق خود شود.

محمدرضا پوریوسف در ادامه افزود: در جلسات مختلف بارها بر این مسئله تاکید کردم که به پارک و یا محل ویژه معلولین نیاز نیست بلکه همه مکان‌ها باید برای استفاده معلولین مناسب باشد. باید تمام مکان‌ها به نحوی طراحی شوند که هم افراد عادی از آن استفاده کنند و هم معلولین جامعه بتوانند از آن بهره ببرند. معلولین باید مثل بقیه دیده شوند.

وی افزود: معلولین اگرچه در قوای حسی و جسمی محدودیت دارند اما این محدودیت نباید منجر به محرومیت از حقوق خود باشد. محدودیت نقطه منفی نیست و معلولین باید مانند باقی افراد جامعه از تمام حقوق شهروندی بهره می‌برند و حق خود را بگیرند.

همچنین در ادامه این همایش مسعود ریاضی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد، عنوان کرد: اگر فضای گردش مناسبی برای جامعه معلولان فراهم نکنیم چه فرقی با کشتن توانایی‌ها و استعدادهای این افراد دارد و چه فرقی دارد که یک جامعه را از نعمت حضور در اجتماع محروم کنیم؛ چون مناسب‌سازی لازم انجام نشده و این‌ها را در عرصه اجتماعی نداریم.

وی افزود: وقتی می‌خواهیم موضوع را حل کنیم دو سوال پیش می‌آید چه می‌خواهیم و چه باید کرد. همه می‌دانیم که چه می‌خواهیم؛ ما یک شهر مناسب برای معلولین می‌خواهیم اما باید بدانیم که چه باید کرد، شرکت در همایش های این‌چنینی، شعار دادن و عکس گرفتن با معلولین گره‌ای از مشکلات آنان باز نمی‌کند، معلولین باید از حق خودشان دفاع کنند و این حقوق شهروندی آن‌هاست.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *