شبِ عطار و خیام در مشهد

شب‌های فرهنگی نوزدهمین نمایشگاه کتاب ناشران جهان اسلام در پنجمین شب فرهنگی خود میزبان هنرمندان و مسئولین شهرستان نیشابور بود. جمعی از علاقه‌مندان و اهالی نیشابور برای دیدن این رویداد فرهنگی به محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی مشهد آمده بودند. مجری برنامه را با اشعاری آغاز کرد و «سرای اهل قلم» پس از مدتی کوتاه، جمعیت زیادی را در خود جای داد.

سعید شیبانی معاون استاندار و فرماندار نیشابور، مجتبی باری رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر، احمد کاخکی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و تنی چند از دیگر مسئولین این شهرستان از جمله مسئولین حاضر در رویداد بودند. پس از پخش سرود فرهنگی نیشابور، فرماندار به جایگاه دعوت شد و ضمن خوش‌آمد گویی به مسئولین، هنرمندان و مردم در رابطه با برگزاری شب فرهنگی نیشابور و غنای فرهنگی این شهر گفت: امیدواریم مردم بتوانند از نتیجه‌ تلاش‌های سازمان‌ها و هنرمندان در برپایی این فرصت فرهنگی در مشهد 2017 بهره‌مند شوند و در نمایشگاه کتاب ناشران جهان اسلام حضور یابند و شاهد مستحکم شدن وحدت اسلامی در بین کشورها باشیم. در نیشابور ظرفیت بسیار خوبی در حوزه کتاب و نویسندگی در جریان است و فرهنگ غنی نیشابور را برپا نگه می‌دارند.

مراسم با اجرای ترانه‌ای توسط خواننده نیشابوری علی قدیریان جان گرفت و موجب گرمی و صمیمیت هر چه بیشتر محفل شد. پس از آن نقاش برجسته نیشابوری، حجت حسن ناظر با خواندن شعری در وصف کتاب و  عباس باقریه با خواندن چند شعر با لهجه نیشابوری بخش خوانش شعر را اجرا کردند.

در نیمه دوم مراسم، گروه آئینی شاه غلام وطنیان با رقص و نوای سازهای موسیقی به روی صحنه آمدند. موسیقی محلی نیشابور همراه با حرکات موزون آئینی و رقص چوب، جان شب‌ فرهنگی نیشابور بود و رفته رفته به جمعیت سالن افزود. مراسم با رونمایی از کتاب‌های تازه تالیف، استندآپ کمدی محمد عاملیان و اجرای پایانی گروه موسیقی شاه غلام وطنیان ادامه پیدا کرد و پایان یافت.

 

 

گزارشی از هدیه‌سادات ریحانی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *