حاضریم هنرستان را به شهرک صنعتی بیاوریم

مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی چناران گفت: برای پیوند صنعت و دانشگاه حاضریم هنرستان را به شهرک صنعتی بیاوریم.

علی دهقان‌زاده صبح یکشنبه در نشست هم اندیشی بخش صنعت با مدیران فنی و حرفه‌ای و کار و دانش استان خراسان رضوی افزود: برای پیوند صنعت و دانشگاه نیاز است آموزش و پرورش به سمت ایجاد رشته‌های جدید فنی حرفه‌ای و کار و دانش متناسب با نیاز صنعت گرایش یابد.

وی با بیان اینکه این نشست آغاز پیوند بین صنعت و آموزش و پرورش در سطح شهرستان چناران است افزود: برای رشد صنعت و حضور نیروی فرهیخته جوان در شرکت‌های صنعتی ایجاد هنرستان‌ها با رشته‌های مرتبط در شهرک‌های صنعتی بسیار ضروری است.

مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی چناران تصریح کرد: ایجاد هنرستان‌های متناسب با نیاز صنایع باعث می‌شود دانش آموزان همراه با پیشرفت علمی در حوزه عملی نیز ماهر شوند و به فضای تولید وارد شوند.

دهقان‌زاده افزود: صنایع با استفاده از توان دانش آموزان خلاق و جوان می‌توانند نیرویی را که دارای مهارت شناخته شده از سوی آنها است را بپذیرند.

وی تاکید کرد: دانش آموزان بعد از سپری کردن دوران آموزشی در هنرستان با مهارت عملی در صنایع به دانشگاه علمی کاربردی هدایت می‌شوند و بعد از فارغ‌التحصیل شدن به صنعت باز می‌گردند که در حقیقت فاصله دانشگاه و صنعت به حداقل می‌رسد.

کارآمد رئیس آموزش و پرورش چناران نیز بیان کرد: طرح ایجاد هنرستان در شهرک‌های صنعتی بسیار مطلوب است و امیدواریم با همکاری مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی چناران این واحد ایجاد شود و رشته‌های جدیدی را در حوزه صنعت داشته باشیم.

گفتنی است مدیران فنی حرفه‌ای و کار و دانش استان در انتهای این نشست از واحد الماس کارتن خراسان در شهرک صنعتی چناران بازدید کردند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *