سبزوار خاستگاه بزرگان است

یکی از مراجع تقلید شیعیان به ویژگی مردم و شهر سبزوار در انقلاب و بعد آن اشاره کرد و گفت: شهر سبزوار از مناطق مهم کشور در قبل و بعد انقلاب و خاستگاه مردان بزرگ و انقلابی بوده است. شهری است که تعهد و مسئولیت دربین مردان آن موج می‌زند.

آیت الله العظمی حسین نوری همدانی در دیدار آیت الله عالمی و اعضای ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت آیت الله سبزواری، ضمن تبریک ایام وحدت، با بیان اینکه وحدت مسلمانان روز به روز باید افزایش یابد، گفت: وحدت مسئولان فتنه دشمنان را خنثی می‌کند.

وی با بیان اینکه برگزار کردن کنگره علمای ربانی دلیل بر تفکرانقلابی و ولائی و علاقه مردم به آنان است براهمیت برگزاری کنگره علمای ربانی برای پاسداشت خدمات آنها تاکید کرد.

استاد سطوح عالی حوزه با بیان اینکه علمای ربانی در اسلام از جایگاه خاصی برخوردارند گفت: دین هم دستور به احترام گذاشتن به آنها داده، مهم‌ترین ویژگی آیت الله علوی سبزواری ساده زیستی، متخلق به اخلاق حسنه، مردمی وانقلابی بوده وخدمات شایسته ای به اسلام کرده است.

وی با بیان اینکه عالمی که دارای ویژگی اخلاقی، علمی و عملی باشد می‌توان از او پیروی کرد، اظهار کرد: این خصوصیات در آیت الله علوی بود. علم و عملشان انسان را به سمت خدا هدایت می‌کرد و به یاد آخرت می‌انداخت.

آیت الله نوری همدانی گفت: در روایتی پیامبر(ص) در مورد جایگاه عالمان ربانی فرمود: عالم ربانی کسی است که انسان را به سمت دین، اخلاق حسنه، آخرت و تقوا رهنمود کند و این خصوصیات در آیت الله علوی بوده است و از این طریق باعث جذب دلها می‌شد.

وی با بیان اینکه در شرایط حساسی از لحاظ بیداری اسلامی قرار داریم اظهار کرد: درحال حاضر می‌بینیم مردم عراق و سوریه به وسیله همین بیدارگری توانستند گام‌های موفقی در مقابل دشمنان بردارند.

این مرجع تقلید شیعیان بر وحدت همه مسلمان در برابر دشمنان تأکید کرد و گفت: قطعا دشمنان هم روزبه روز بر دشمنی خود خواهد افزود و به همین دلیل لازم است مسلمانان هم روز به روز بر وحدت خود بیافزایند و قوی‌تر شوند.

 

منبع: خبر حوزه

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *