راه‌اندازی مجمع مشورتی جوانان در مشهد

فرماندار مشهد از برنامه‌ریزی‌ها برای راه‌اندازی مجمع مشورتی جوانان در مشهد  خبر داد.

محمدرحیم نوروزیان ظهر چهارشنبه در چهارمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان مشهد مقدس در فرمانداری مشهد ضمن ابراز تاسف و تسلیت به مناسبت درگذشت تعدادی از کوهنوردان مشهد در اشترانکوه لرستان افزود: امیدواریم خداوند روح این درگذشتگان را بیامرزد و علو درجات را نصیب ایشان کند، امیدواریم دیگر شاهد بروز چنین اتفاقاتی نباشیم، از همه مردم نیز به جهت همدردی با خانواده‌های این عزیزان تشکر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ما کشوری جوان هستیم و جوانان در کشور ما همیشه در سطح و راس امور بوده اند، اظهار کرد: حدود 70 درصد شهدای ما از ابتدای انقلاب تاکنون از قشر جوانان بین سنین 15 تا 25 سال بوده است، این نشان می‌دهد انقلاب ما انقلاب جوانی است. علاوه بر این جوانان ما در همه حوزه‌ها از جمله در حوزه پیشرفت‌های هسته‌ای که جزو افتخارات ما بوده است، افتخار آفرین بوده اند و دشمن نتوانست در این حوزه کاری کند.

 

جوانان موتور محرکه کشور هستند

نوروزیان تصریح کرد: در حوزه‌های علمی و سایر عرصه‌های دانش نیز جوانان ما پیشتاز بوده اند. امروز هم بسیاری از همین جوانان به مدافعین حرم می‌پیوندند و جان خود را فدای آرمان‌های انقلاب می‌کنند. کشور ما کشور جوانی است و جوانان موتور محرکه کشور هستند.

فرماندار مشهد خاطرنشان کرد: ما به عنوان کسانی که امور کار را در اختیار داریم، باید بیش از پیش به این موضوع توجه کنیم و کاری کنیم که حضور و استفاده از جوانان در دستور کار ما باشد تا بتوانیم برای آینده کادرسازی کنیم و از همین جهت باید به این قشر میدان دهیم. راهبری کار در ابتدای انقلاب و جنگ عمدتا در اختیار جوانان بود.

وی اضافه کرد: باید از این سرمایه بهره برد. ما تا 20 سال آینده این فرصت را در اختیار داریم. با این حال خطر ما را تهدید می‌کند و پیر شدن جمعیت مساله‌ای است که باید در این خصوص تدبیر شود. مقام معظم رهبری نیز چند سال پیش نکاتی را در این خصوص بیان فرمودند.

 

ضرورت افزایش مشارکت جوانان

نوروزیان تصریح کرد: باید در مشهد نیز به جوانان توجه بیشتری شود. ادغام ورزش با حوزه جوانان در قالب یک وزارتخانه موجب می‌شود حوزه جوانان کمتر موردتوجه قرار گیرد. ورزش مسایل پرتنشی دارد. البته بخشی از مسایل ورزشی و جوانان با هم همپوشانی دارد ولی باید به این مساله توجه بیشتری شود.

فرماندار مشهد با اشاره به برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای راه اندازی مجلس مشورتی جوانان، عنوان کرد: اتفاق خوبی که بناست رقم بخورد، طرحی است که به عنوان پارلمان مشورتی جوانان به مانند حوزه بانوان، ارایه شده و قرار است این مجلس تشکیل شود. این قدم بعدی است که برای افزایش مشارکت هدفمند و سازمان یافته جوانان در امور راه اندازی می‌شود. البته باید توجه داشت به هیچ وجه این مجامع سیاسی نبوده و با نگاه سیاسی دنبال راه اندازی این مجامع نیستیم. همه افراد با افکار مختلف می‌توانند در قالب چارچوب نظام اسلامی در این مجمع حضور داشته باشند.

وی تاکید کرد: این یک مجلس مشورتی است و باید از همه سلیقه‌ها در آن مشورت گرفت. یکی از اهداف اساسی این جلسه نیز صحبت پیرامون همین موضوع است. انشالله به زودی شاهد راه اندازی این مجلس باشیم تا از حضور نظام یافته و هدفمند جوانان بتوانیم استفاده کرده و این تمرینی برای ما جهت مشارکت دهی به جوانان در امور باشد.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *