دو هزار و 641 روستا تحت پوشش خدمات آبفار خراسان رضوی

نشست عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی ونماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، جوین،جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی وضعیت آب شرب مردم روستاهای شهرستان های مذکور مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرعامل آبفار استان در این نشست گفت: هم اکنون دو هزار و 461 روستا با جمعیت بیش از یک میلیون و 570 هزار نفر زیر پوشش خدمات این شرکت قرار دارند و حدود 92 درصد جمعیت روستایی خراسان رضوی از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردارند.

محمد دانشگر با بیان اینکه بیش از 21 هزار کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع آب شرب در روستاهای خراسان رضوی وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به قدمت بالا و فرسودگی حدود 27 درصد شبکه های توزیع و انتقال آب شرب روستایی استان، نیازمند بازسازی و اصلاح خطوط آبرسانی هستیم که اعتبار مورد نیاز از منابع استانی و ملی تأمین می شود.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی، از اختصاص 60 میلیارد تومان اعتبار استانی طی سال جاری به آب شرب روستایی استان خبر داد و گفت: این میزان اعتبار 64 درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده و 10 درصد اعتبارات استان به آب و فاضلاب روستایی اختصاص یافته است.

وی افزود: همچنین امسال 30 میلیارد تومان از محل اعتبارات ماده 180 به آب و فاضلاب روستایی استان اختصاص داده شد.

دانشگر بیان داشت: از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی نیز حدود 100 میلیارد تومان در قالب 49 مجتمع روستایی تا پایان امسال به آب و فاضلاب روستایی استان اختصاص می یابد.

وی افزود: با اختصاص این اعتبارات، اجرای پروژه های تأمین آب شرب، ترمیم خطوط انتقال و ذخیره سازی منابع آبی در دستور کار قرار دارد.

دانشگر ادامه داد: هم اکنون 480 روستا در استان با تانکر آب رسانی می شود، تصریح کرد: آب رسانی با تانکر به معنای نبود آب نیست بلکه به دلیل خشکسالی، آب شرب از طریق تانکر تامین می شود.

ایشان با اشاره به برخورد قانونی با مشترکان انشعاب غیرمجاز آب، گفت: از ابتدای امسال تاکنون چهار هزار و 300 انشعاب غیرمجاز در استان شناسایی و برای رفع 90 درصد انشعابات غیرمجاز اقدامات لازم انجام شده است.

حسین مقصودی؛ عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس و نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی نیز با قدردانی از اقدامات شرکت آبفار خراسان رضوی در راستای تأمین آب شرب مردم روستاهای استان به ویژه روستاییان حوزه انتخابیه خود، خواستار رفع مشکلات باقیمانده در این خصوص شد.

گفتنی است در این نشست که معاون طرح و توسعه، مسئول هماهنگی امور شهرستان‌های شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی نیز حضور داشتند، مدیران امور آبفار شهرستانهای سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن گزارشی از وضعیت آبرسانی به روستاهای این شهرستان ها ارائه دادند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *