پیش‌شرط معارضان سوری سبب انحراف مذاکرات ژنو ۸ می‌شود

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخزر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه معارضان سوری در شرایط برتر نسبت به دولت حاکم در سوریه قرار ندارند، گفت: بر این اساس بیان پیش شرط در آستانه مذاکرات ژنو ۸ صرفا منجر به انحراف مذاکرات و به نتیجه نرسیدن آن می‌شوند.

جلیل رحیمی‌جهان آبادی با اشاره به درخواست معارضان سوری برای عدم ایفای نقش بشار اسد در مرحله انتقالی در راستای برگزاری مذاکرات ژنو ۸، گفت: هم اکنون معارضان در شرایط برتر نسبت به دولت حاکم در سوریه قرار ندارند لذا بیان پیش شرط صرفا منجر به انحراف مذاکرات و به نتیجه نرسیدن مذاکرات ژنو ۸ خواهند شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس با بیان اینکه بحران سوریه یکی از بحران های انسانی خاورمیانه طی هفت سال گذشته تلقی می‌شود، اظهارکرد: باید اذعان کرد که بحران سوریه راه حل نظامی ندارد لذا اگر دولت سوریه یا معارضان این مسئله را نپذیرند نمی‌توانند بحران سوریه را حل کنند.

وی ضمن تاکید بر اینکه هر شهروند سوری باید بتواند در تشکیل دولت آینده این کشور اظهار نظر کند و این مهم شامل حامیان بشار اسد و منتقدان دولت می‌شود، ادامه داد: در این میان نباید از نقش کشورهای اثر گذار در منطقه مانند ایران، سوریه و ترکیه غافل شد لذا سازمان ملل متحد باید در نشست ژنو 8 نسبت به این مهم توجه کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: در مذاکرات سیاسی هر کدام از طرفین تلاش می‌کنند که بیشترین امتیاز را دریافت کنند و اقدام معارضان سوری نیز در این راستا تلقی می‌شود اما معارضان باید به شرایط کنونی حاکم بر سوریه نیز توجه داشته باشند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برگزاری مذاکرات سوری-سوری راهکار حل بحران سوریه است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با رفع بحران این کشور، مردم مظلوم سوریه بتوانند طعم شیرین ثبات و امنیت را درک کنند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *