دستگیری گرداننده کانال غير اخلاقی در شبکه های اجتماعی

پلیس فتا شهرستان قوچان گرداننده کانال غیراخلاقی در یکی از شبکه های اجتماعی را شناسایی و دستگیر کرد.

جانشين فرماندهي انتظامي شهرستان قوچان گفت: انتشار تصاویر غیر اخلاقی در فضای مجازی و ترغیب و تحریک افراد به دستیابی این گونه تصاویر برابر ماده 14 و 15 قانون مجازات جرائم رایانه ای جرم است و پلیس فتا با رصد شبانه روزی این فضا با منتشر کنندگان اینگونه تصاویر برابر قانون رفتار خواهد کرد .

سرهنگ حسن آزادیخواه افزود: کارشناسان پلیس فتا این فرماندهی با رصد فضای مجازی، کانالی با بیش از 1400 عضو را رصد کردند که در زمینه انتشار تصاویر و فیلم های غير اخلاقي و ترغیب افراد به اعمال منفی عفت فعالیت می کرد که پس از هماهنگی با مرجع قضائی دستگیری مدیر گروه مذکور در دستور کار این پلیس قرار گرفت. با فعالیت های فنی و تخصصی صورت گرفته گرداننده کانال را جوانی 19 ساله به نام حامد است را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی او را دستگیر کردند.

سرهنگ آزادیخواه با اشاره به معرفی متهم به دادسرا خاطر نشان کرد: پلیس فتا با توجه به وظیفه ذاتی خود با عوامل ترویج بي اخلاقي در فضای مجازی برابر قانون قاطعانه رفتار خواهد کرد و شهروندان می توانند به محض رويت كانال يا گروهي غير اخلاقي یا محتواي مجرمانه موضوع را به پلیس فتا اعلام کنید. شهروندان می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا به آدرس الكترونیكی cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی هرگونه موارد مشکوک در خصوص کلاهبرداری‌ها و جرائم سایبری را گزارش کنند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *