تبيين معارف رضوی نياز امروز جامعه است

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه خدمت‌رسانی به مردم بالاترین شأن و توفیق برای انسان است، گفت: با تدبير توليت آستان قدس رضوی در توسعه مفاهيم خادم، خدمت و مخدوم عرصه‌های جديدی برای خدمت رسانی به زائران، مجاوران و دلدادگان امام رضا(ع) گشوده شده است.

سید مرتضی بختیاری در نشست خادمياران خانواده كه با حضور طلاب حوزه‌هاي علميه خواهران از سراسر كشور در تالار قدس كتابخانه مركزی آستان قدس رضوی برگزار شد، افزود: در آستانه دهه چهارم انقلاب  اسلامی نيازمند بازنگری در اقدامات فرهنگی و شيوه‌های تبليغ معارف اسلامی هستيم و توسعه خادمياری با رويكرد كاهش آسيب‌های اجتماعی و معضلات خانوادگی و ترويج مكارم اخلاقی از دستاوردهای اين نگرش است.

وی تصريح كرد: با حکم مقام معظم رهبری برای تولیت آستان قدس رضوی مأموریت‌های جدیدی حول منشور هفتگانه برای  این آستان مقدس تعریف شده که رويكردهايی نظير خدمت رسانی به محرومان و مستضعفان با ايجاد دفاتر استانی، توجه جدی به مقوله فرهنگ و توسعه علمی و پژوهشی بر اساس آن راهبردها، برنامه‌ریزی‌ شده است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوي ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع خادمياران خانواده اذعان داشت: بايستی از اين  فرصت و ظرفيت بی نظيری كه برای طلاب خواهر در سراسر كشور ايجاد شده براي رفع خلاهای موجود بهره ببريد و براي تحكيم خانواده و تبليغ معارف اسلامی و رضوی گام‌های موثر برداريد.

بختياری با اشاره به لزوم برنامه ريزی و كار هدفمند برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان اظهار داشت: تلاش مستمر و آگاهانه برای تبيين، ترويج و توسعه معارف اسلامی و آموزه‌های اهل بيت(ع) نياز امروز جامعه است.

وی گفت: به همت سازمان فرهنگي آستان قدس رضوي تفاهم نامه اي نيز با جامعه مدرسين حوزه علميه قم منعقد شده كه اجرايي شدن مفاد آن قطعا به توسعه فرهنگ و معارف رضوی كمك شايانی خواهد كرد.

 

 

منبع: آستان نیوز

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *