هلند به کمک توسعه دوچرخه‌سواری در مشهد می‌آید

سرپرست ایرانی گروه NBPهلند گفت: گروه توسعه دوچرخه‌سواری هلند به کمک توسعه این حمل و نقل پاک در شهرهای ایران به خصوص مشهد می‌آید.

مهدی حسن‌زاده در کارگاه تخصصی توسعه دوچرخه‌سواری در مشهد برگزار شد؛افزود: در شهرهای مختلف ایران پروژه‌های مختلف برای توسعه دوچرخه‌سواری از جمله رک‌های دوچرخه؛ سه‌شنبه‌های بدون خودرو؛ خانه‌های دچرخه و …اجرایی شده است اما با این وجود این سوال مطرح است که چرا هنوز معابر شهرهای ایران مملو از خودرو است.

وی افزود: در کشورهای پیشرفته هر روز سه‌شنبه‌های بودن خودرو است و این مهم در بین شهروندان فرهنگسازی شده که برای سلامت جسم؛ جامعه و شهرشان باید از حمل و نقل پاک استفاده کنند.

سرپرست ایرانی گروه NBP هلند بیان کرد: وقتی عرض معابر ما زیاد است و اولویت را در آن به خودروهای شخصی داده‌ایم قطعا نباید انتظار داشته باشیم تا تعداد زیادی دوچرخه در شهر ببینیم.

دکتر حسن‌زاده ادامه داد: در حال حاضر هزینه هر تخت بیمارستانی در ایران 500 میلیون تومان است و در کنار آن طی سه سال گذشته دو سوم حمعیت ایران درگیر بیماری بوده‌اند؛ این آمار نشان دهنده کم تحرکی شهروندان است.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم اقدامی موثر برای توسعه دوچرخه‌سواری انجام شود باید برنامه‌ای مدون تدوین شود؛ گفت: در شهرهای ایران مطالعات مختلفی برای توسعه دوچرخه‌سواری انجام شده اما اگر این برنامه‌ها بر مبنای استراتژی انجام شود سرعت رشد دوچرخه‌سواری افزایش پیدا می‌کند.

سرپرست ایرانی گروه NBP هلند ادامه داد: در شهرهای ایران بیشتر در حوزه سخت‌افزاری و احداث مسیرهای دوچرخه اقدام شده است اما باید به حوزه فرهنگی ایمنی و رانندگی توجه می‌شود.

دکتر حسن‌زاده با بیان اینکه توجه به سازمان افزاری نیز بسیار اهمیت دارد؛ گفت: در حال حاضر مشکل کمبود قانون در این حوزه داریم.

وی به همکاری گروه هلندی با ایران در خصوص توسعه دوچرخه‌سواری اشاره کرد و گفت: این گروهی هلندی با عنوان NBP به منظور انتقال تجربیات و همچنین انجام اقدامات پایه‌ای برای توسعه دوچرخه‌سواری در شهرهای ایرانی همکاری خود را آغاز کرده است.

سرپرست ایرانی گروه NBP هلند تصریح کرد: براساس تفاهم صورت گرفته 20 شهر در ایران برای توسعه دوچرخه‌سواری در آن شناسایی شد که از این بین 5 شهر مشهد؛ یزد؛ کرج؛ قزوین و تبریز انتخاب شدند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *