بی خبری!

سال گذشته بود که نمایشگاه کتاب مشهد برخلاف رسم هرساله به میزبانی نیشابور برگزار شد. اتفاقی که اظهارنظرهای زیادی را در پی داشت اما نیشابور به شایسزتگی این رویداد فرهنگی بزرگ را برگزار کرد.

به عقیده ناشران، یکی از نقاط قوت نمایشگاه کتاب نیشابور تبلیغات و اطلاع رسانی بود که ظاهرا امسال این مسئله به نقطه ضعف نمایشگاه مشهد تبدیل شده است.

اقبال عمومی نه چندان مناسب از نمایشگاه امسال که قسمتی از رویداد مشهد2017 پایتخت فرهنگی جهان اسلام است، نشان می دهد اطلاع رسانی های صورت گرفته، کفاف نداده است و در طول برگزاری نمایشگاه نیاز به تقویت تبلیغات محیطی احساس می شود. البته سرمای این روزهای مشهد نیز بی تاثیر نبوده است.

 

تبلیغات ناامیدکننده

نماینده نشر ثالث در نمایشگاه امسال

کتاب مشهد گفت: تبلیغات صورت گرفته امسال اصلا خوب نبود. ما در مسیر رفت و آمدهای خود برای زیارت به مرکز شهر مشهد متاسفانه شاهد تبلیغات در شان این نمایشگاه نبودیم.

محسن توسلی افزود: باتوجه به همزمانی نمایشگاه کتاب امسال با نمایشگاه دفاع مقدس انتظار می رفت تبلیغات بیشتری انجام شود اما این اتفاق نیفتاده است.

او که دوره های دیگر نمایشگاه کتاب مشهد حضور داشته است بیان کرد: نه تنها برای نمایشگاه کتاب بلکه در سایر حوزه های مشابه،تبلیغات اولویت اول را دارد؛ وقتی اطلاع رسانی به اندازه کافی صورت بگیرد در جذب مخاطب تاثیر منفی خواهد گذاشت.

توسلی گفت: نمایشگاه تنها سالی یکبار برگزار می شود و طبیعتا باید برنامه ریزی خاصی برای آن صورت بگیرد و اما شاهد این اتفاق نیستیم. سال گذشته در نیشابور تبلیغات بسیار خوبی صورت گرفته بود و استقبال مخاطبین و فروش ناشران راضی کننده بود اما در مشهد با وجود کلانشهر بودن اما این اتفاق رخ نداده است.

 

جای کار بیشتر وجود دارد

مدیرعامل نشر حکمت نیز بیان کرد: بنظرم تبلیغات نمایشگاه کتاب مشهد هنوز جای کار دارد و نسبت به نمایشگاه های استانی دیگر ضعیف تر است.

محمدحسین غفاریان اضافه کرد: ناشران شرکت کننده در نمایشگاه معمولا در تبلیغات فضای مجازی نقش بازی می کنند اما این کافی نیست.

او ادامه داد: ما انتظار داریم در مشهد که در سطح بالایی قرار دارد استقبال بیشتر باشد مخصوصا اینکه این شهر امسال بعنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده است اما شاهد نمود عملی این مسئله نیستیم.

 

 

تبلیغات تا روز آخر ادامه دارد

در همین حال دبیر برگزاری نمایشگاه کتاب مشهد اعلام کرد: بیش از 2هزار پرده آویز در سطح شهر نصب شده است.

یوسف امینی در پاسخ به این سوال که چرا پرده آویزها در قطع کوچک و در مکان های نامناسب نصب شده است توضیح داد: نصب پرده ها آویزهای بزرگ و با رنگ مناسب تر آغاز شده است.

علاوه بر این روی پیشانی یک هزار اتوبوس بنر تبلیغاتی نصب شده است.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی خراسان ادامه داد: همچنین تبلیغات محیطی بر روی 20 پل عابرپیاده صورت گرفته است البته تبلیغات بیلبوردی درسطح شهر کمتر انجام شده است که درحال رایزنی برای آن هستیم.

وی بیان کرد: یکی از مشکلاتی که امسال در بحث تبلیغات با آن روبرو هستیم کمبود فضای تبلیغاتی است زیرا بلافاصله بعداز ماه صفر همزمان رویدادهای زیادی صورت می گیرد و همین مسئله کار را مشکل کرده است.

امینی تاکید کرد: تبلیغات متوقف نشده است و در طول مدت نمایشگاه ادامه دارد از طرفی بعلت همزمانی با نمایشگاه کتاب دفاع مقدس قرار شده است تیزر تبلیغاتی از شبکه یک سیما به تهیه کنندگی دوستان سپاه پاسداران پخش شود.

امینی بیان کرد: امسال ساعت نمایشگاه دوبرابر شده است و پیشبینی می شود تا پایان نمایشگاه بیش از 4هزار دانش آموز از آن بازدید کنند.

 

 

سرویس در شهر «صبح امروز»

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *